• środa, 23 stycznia 2019 r.

Lewicowa pogadanka

Rok 2005 był bardzo ważny dla polskiej polityki. To moment, w którym rozpoczęła się trwająca do dziś dominacja POPiSu. Ten rok był także końcem dominującej dotychczas lewicy. Odtąd stała się ona właściwie marignalna.

W ciągu następnych lat wydarzyło się coś jeszcze bardzo ważnego. Dotychczasowy lewicowy eletorat zagospodarowany został przez POPiS. PiS przejął eletorat wykluczonych, natomiast PO eletorat liberalny światpoglądowo. W pewnym sensie jest to niesamowite, gdyż obie partie nie wiele mają wspólnego z wartośćiami lewicowymi. PiS wykorzystuje lewicowe hasla socjalne, aby kupic sobie wyborców. Natomiast Platforma, która jest ugrupowaniem konserwatywnym, w którym jeszce jakiś czas temu był Jarosław Gowin, zyskała głosy wyborców, dla których ważne są wartości liberalne, takie jak tolerancja czy szeroko rozumiany postęp społeczny.

Oczywiście z biegiem czasu sprawa trochę się skomplikowała, i na scenie pojawił się Ruch Palikota czy później Nowoczesna. Jednak żadne z tych ugrupowań nie przetrwało (Nowoczesna również jest już de facto politycznym trupem) Są jeszcze Razem i SLD, jednak są to ugrupowania na marginesie, które obecnie walczy o życie. 

Czy lewica ma jeszcze przyszłość w naszym kraju? Czym jest/ powinna być lewica we współczesnym świecie?

Jeśli chodzi o odpowiedź na pierwsze pytanie, to tak, lewica ma w Polsce przyszłość. Jednak to nie jest jeszcze jej czas. W tej chwili na lewicy nie ma zbyt wielu wartościowych polityków, którzy nadawaliby się na liderów. Jest również trochę oszołomstwa. Niestety POPiS jest wciąż na tyle silny, że lewica nie jest w stanie odebrać mu wyborców. Do tego są na niej zbyt duże podziały, oraz jest zbyt wielu złych doradców, którzy np. próbują po cichu przeforsowywać sojusz z konserwatynymi liberałami.

 Jeśli chodzi o drugie pytanie, to odpowiedź jest na nie trochę trudniejsza.

Świat bardzo się zmienił i wciąż się zmienia. Stare podziały są już trochę nieaktualne. Nowoczesna lewica to przede wszystkim światopoglądowy liberalizm oraz racjonalna społeczna gospodarka rynkowa, w której ważne są np. równość szans, aktywizacja oraz racjonalne zabezpieczenie socjalne – jednak bez podważania wolnego rynku, jako jedynej sensownej drogi do dobrobytu. 

Czasem zdarzają się w polskiej polityce osoby, których nie można tak łatwo przypisać ani do lewicy ani do prawicy. Takim politykiem był Lech Kaczyński. Z jednej strony konserwatysta, od zawsze zwiazany z prawicą. Jednak z drugiej strony, był on osobą o bardzo lewicowych przekonaniach. Wielokrotnie w swoich  przemówieniach, gdy był prezydentem, mówił o  solidaryzmie i równości szans; o tym, że Polska jest nie tylko dla tych, którym się udało, ale także dla tych, którym udało się mniej, i że to właśnie tym drugim potrzebna jest pomoc państwa. To była zdecydowanie lewicowa część Kaczyńskiego.

Jednak pomijając podział lewica – prawica, najważniejszy jest racjonalizm, i to jego właśnie życzyć należy wszystkim naszym politykom – tak po lewej jak i prawej stronie.

Podobne materiały

67 komentarzy

  1. Elasp
    12 grudnia 2018 at 23:35 - odpowiedz

    "Czy lewica ma jeszcze przyszłość w naszym kraju? Czym jest/ powinna być lewica we współczesnym świecie?"

    .

    Nie, nie ma. Niczym, a co najwyżej wyjątkiem od reguły, przynajmniej dokąd można liczyć na zdrowy rozsądek ludzi. Idee ekonomiczne lewicy są niezgodne z zasadami ekonomii, co można było zaobserwować na niezliczonych przykładach. Idee światopoglądowe – zwłaszcza "postępowe", w rodzaju idei ateizmu, homoseksualizmu, promiskuityzmu, permisywizmu, hedonizmu i indywidualizmu – są natomiast niezgodne z naturą ludzką. Działaczem lewicy może więc być tylko (nie rozumiejący tego) idiota lub (rozumiejący to) oszust, w Polsce np. A. Michnik, prof. A. Nowicki, W. Nowicka, J. Palikot  i im p.; jej zwolennikiem – dewiant lub jeszcze większy idiota. Lewica zawsze będzie istnieć dokąd rozpowszechniać się będzie niewiedza i brak krytycyzmu, statystycznie rzecz biorąc zawsze istnieć też będzie pewien odsetek ludzi o niskim ilorazie inteligencji lub skrzywionych w wyżej wymieniony sposób. Zawsze więc lewica będzie mieć więc poparcie w okolicach progu wyborczego. "Rządy lewicowe" mogą zatem istnieć jedynie na zasadzie antydemokratycznej dyktatury mniejszości w stosunku do większości. Dyktatura na ogół ma to na szczęście do siebie, że jest  krótkotrwała. Nic więc dziwnego, że i my jesteśmy świadkami – vide protesty we Francji –  upadku ideologicznej dyktatury, stworzonej przez "ludzi lewicy" pokolenia marca 68. Wraz z nią odejdą, miejmy nadzieję, w niebyt takie fikcje, jak "małżeństwa jednopłciowe", "lgbtq", "mowa nienawiści" i im p.

    • Vernon_Roche
      12 grudnia 2018 at 23:46 - odpowiedz

      ELASP pisz więcej.
      Głoś publicznie to, co piszesz.
      Szczególnie publicznie rozwijaj ten fragment: " idei ateizmu, homoseksualizmu, promiskuityzmu, permisywizmu, hedonizmu i indywidualizmu – są natomiast niezgodne z naturą ludzką."
      Proszę Cię o to. 🙂
      Błagam wręcz Cię o to. 🙂

    • Vernon_roche
      13 grudnia 2018 at 00:04 - odpowiedz

      Aha, nie zapomnij dodawać, że popierasz i wymieniać wszystkich partii, które ci się podobają. 

      I namów kaczyńskiego i reszte bosów z pisu, że to wszystko co napisałeś było ogicjalnym programem pisu, a kaczyński i reszta członków tej partii zawsze to powtarzała.

      • Vernon_roche
        13 grudnia 2018 at 00:46 - odpowiedz

        Aha, nie zapomnij dodawać, że popierasz -> Aha, nie zapomnij dodawać, że popierasz pis.

  2. tatajarek
    13 grudnia 2018 at 15:47 - odpowiedz

    "idei ateizmu, homoseksualizmu, promiskuityzmu, permisywizmu, hedonizmu i indywidualizmu – są natomiast niezgodne z naturą ludzką"

    ———————————————————————-

    A to źle, czy dobrze, gdy coś jest niezgodne z naturą?

     

  3. tatajarek
    13 grudnia 2018 at 16:15 - odpowiedz

    Odmawianie sobie gwałtu na dwunastolatce jest bardzo niezgodne z naturą na przykład. Dlatego nigdy nie należy sobie odmawiać? Fajny ten katolicyzm!

    A w skole ucyli, że człowiek tym się różni od zwierząt, że potrafi się zdobyć na zachowania niezgodne z naturą.

    A gdy chciałem się porwać, w wieku młodym, na Pewien Niecny Czyn, to mnie kolega ostrzegł: "Natura się przeżyła, żyjemy w kulturze, kolego."

     

    • Vernon_Roche
      13 grudnia 2018 at 18:33 - odpowiedz

      Mahomet w takim raziej jest wzorem do naśladowania dla ELASPA, ponieważ żył zgodnie z naturą. Nie odmawiał sobie. 🙂

  4. tatajarek
    13 grudnia 2018 at 16:26 - odpowiedz

    Za to istnieje stworzenie, o nazwisku Pan paniscus, które jest całkowicie zgodne z naturą. Moze tedy dać tego Pana na prezydenta?

    Albo na papieża?

     

    • Vernon_Roche
      13 grudnia 2018 at 18:31 - odpowiedz

      A chodzi o to, że szympansy urządzają szympansobójstwa? 🙂

      • tatajarek
        13 grudnia 2018 at 19:21 - odpowiedz

        Generalnie chodzi o to, że "naturalność" jest dla katolików uzasadnieniem słuszności prawa, gdy jest im tak wygodnie. A w istocie chodzi o to, o czym śpiewają Grzesiuk/Wielanek w utworze "Fredzio":

        "Dlaczego właśnie ja – przepraszam – małpą być nie mogę?
        Dlaczego taki lew – przepraszam – wieść ma życie błogie?"

        No i tęsknota za tym stanem małpim, stanem stadnym i stanem dzikim, (czyli np. bezkarnością gwałtu/pedofilii, wyjęciem kleru poza prawo, Polską dla Polaków/szlachetnością patriotyzmu) to jest esencja katolicyzmu i elaspizmu.

         

      • Vernon_Roche
        13 grudnia 2018 at 20:34 - odpowiedz

        Byłem blisko, bo myślałem o tym jak stado szympansów oddaje się naturze i postępuje zgodnie z nią, mordując drugie stado szympansów -> Prawo naturalne. To najwyższe od boga, stojące ponad ludzkim. Tak jakoś zawsze mówią.

  5. Radowid
    13 grudnia 2018 at 16:42 - odpowiedz

    @ELASP

    Idea bergoglianizmu, wojtylianizmu czy modernizmu też bynajnniej jest mega-heretycka i anty-katolicka, a ty, jako przykładny katolik, popierasz takie idee???

    Nie może być! 🙂

    A to też są ideje anty-ludzkie, no bo przecież są wymierzone przeciwko jedynej słusznej wierze danej wprost od Boga wcielonego i koniecznej dla zbawienia rodzaju ludzkiego…

    • Vernon_Roche
      13 grudnia 2018 at 18:35 - odpowiedz

      Idea bergoglianizmu, wojtylianizmu

      Coś takiego w ogóle istnieje? 🙂

      • Radowid
        13 grudnia 2018 at 19:07 - odpowiedz

        @VR

        Istnieje: https://gloria.tv/article/L42pBrF2wCoR6p2MMqVSQ4xp6

        Aczkolwiek te pojęcia można sprowadzić do szerokiego neo-katolickiego neo-modernizmu po (anty)soborze watykańskim II.

        https://wolna-polska.pl/wiadomosci/lufyferianska-doktryna-soborowego-kosciola-cz-2-2016-02

        • Vernon_Roche
          13 grudnia 2018 at 22:45 - odpowiedz

          Ja nawet takich stron nie widziałem nigdy wcześniej. 
          Ogólnie sprawy trochę jak dla księży. Albo coś czym by się ksiądz mógł interesować. 
          Albo Terlikowski. Albo scenarzysta serialu "Młody papież". Albo jakiś religioznawca.
          Wszystko z odpowiednim żargonem. 🙂
          ===
          Neokonserwatywny kardynał Ouellet, prefekt Kongregacji ds. Biskupów, opowiedział się za Amoris Laetitia.

          Można być kardynałem i nie być konserwatywnym? 🙂
          ===
          Kardynał nazywa to "fundamentalną nowością", że ludzie żyjący w nieuregulowanych związkach mogliby nie żyć w grzechu śmiertelnym. To zdanie jest fałszywe. Pomysł, że można grzeszyć i nie wejść w stan grzechu śmiertelnego [i skazać się na wieczne potępienie] był proponowany dawno temu przez wielu heretyków.
          —-
          O takich rzeczach i takim języku nie ma chyba pojęcia zdecydowana większość ludzi, w tym katolików, w Polsce.
          Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś mówił takim językiem, czy rozmawiał o takich rzeczach.

          • Radowid
            13 grudnia 2018 at 23:05

            @VR

            "Ja nawet takich stron nie widziałem nigdy wcześniej."

            No to teraz Pan widział. 🙂

    • Elasp
      13 grudnia 2018 at 20:35 - odpowiedz

      "Idea bergoglianizmu, wojtylianizmu czy modernizmu…", itd.

      .

      Powtarzasz się, p. Radowidzie. Zmień płytę, a przynajmniej obróć na drugą stronę.

      • Radowid
        13 grudnia 2018 at 20:39 - odpowiedz

        No ale to są przecież antyludzkie ideje i na wskroś antykatolickie p. Elaspie.

        Trzeba o tym pamiętać, bo inaczej mielibyśmy do czynienia z relatywizmem. 😉

        • Elasp
          13 grudnia 2018 at 20:47 - odpowiedz

          Uwaga jak wyżej ma znowu zastosowanie, co tylko świadczy o jej prawdziwości.

          • Radowid
            13 grudnia 2018 at 23:08

            @ELASP

            Katolicyzm nie toleruje relatywizmu, ale tak się ciekawie składa, że obecnie jest na wskroś przesiąknięty relatywizmem, bo trudno jest uznać człowieka typu Bergoglio za prawdziwego papieża, który ma być bacą dla owiec…

            Baca ma wskazywać słuszną drogę, a Bergoglio tego nie robi i prędzej jest "papieżem" LGBT czy globalistów niż katolików.

  6. tatajarek
    13 grudnia 2018 at 20:04 - odpowiedz

    "Dlaczego właśnie ja – przepraszam – małpą być nie mogę?"

    ——————————————————————-

    A powyższy fragment Grzesiuka dedykuję Springusowi, który się tak zżyma na "umałpianie". Jak Pan widzi, Panie Springus, niejeden Homo wróciłby do stanu naturalnego (pierwotnego), gdyby mógł. Niejednego człowieka nie umałpianie nęka, tylko "sapiens" boli.

     

  7. Elasp
    13 grudnia 2018 at 20:45 - odpowiedz

     Mówię o działaniu zgodnie z naturą nie rozumiejąc przez "naturę" samego odruchu, ale działanie długofalowe, obliczone na pokolenia, a właściwie ich wielość. Jeszcze inaczej mowiąc, zgodny z natura jest pewien typ dzialania (lub zachowanie pewnego typu lub rodzaju), to mianowicie, które zwiększa, albo przynajmniej nie zmniejsza szans na przeżycie człowieka jako gatunku. W tym znaczeniu naturalne jest np. odżywianie się (co nie znaczy, że powinienem jeść zawsze i wszędzie, ilekroć jestem głodny). Uskutecznianie lewicowej ekonomii lub ideologii doprowadzi – dorowadziłoby – do unicestwienia gatunku ludzkiego. Oczywiście "człowiek lewicy" tego nie rozumie, krótkowozroczność jest bowiem definicyjną cechą lewicowca (przynajmniej tego z przekonania, a nie z wyrachowania). Sądzę, że dla higieny umysłu warto powtarzać sobie w myślach skrótowe twierdzenie: "ludzie lewicy to kompletni idioci".    

    • tatajarek
      13 grudnia 2018 at 21:05 - odpowiedz

      "to mianowicie, które zwiększa, albo przynajmniej nie zmniejsza szans na przeżycie człowieka jako gatunku"

      ———————————–

      To przejdź Pan na mormonizm albo islam. Współczynnik dzietnosci tak Panu skoczy, że gatunek będzie przeszczęśliwy…

      Zaprawdę powiadam Wam, że są to religie znacznie bardziej zgodne z naturą niż katolicyzm.

      • Vernon_Roche
        13 grudnia 2018 at 22:38 - odpowiedz

        "to mianowicie, które zwiększa, albo przynajmniej nie zmniejsza szans na przeżycie człowieka jako gatunku"

        Już to gdzieś słyszałem. Etnonacjonaliści to też chyba mówią, że ludzie nie chcą rodzić dzieci i tym samym przyczaniają się do upadku zachodniej cywilizacji, która zostanie zastąpiona niebiałymi.

      • Vernon_Roche
        13 grudnia 2018 at 22:56 - odpowiedz

        Przypomniałem sobie. 
        Między innymi to oglądałem kiedyś https://youtu.be/dZT7FtHkt3g i ten kolo mówił, że najbardziej nie lubi ateistów, bo ateiści mają mało dzieci i dlatego zabijają cywilizację, czy coś takiego.

    • tatajarek
      13 grudnia 2018 at 21:16 - odpowiedz

      A tak naprawdę, bardzo głupiutko się Pan odkrył, Panie Elasp, że chodzi Panu wyłącznie o pomnażanie krwi polskiego stada.

      Katolicyzm, polskość i patriotyzm to klasyczni bohaterowie współczesnych podręczników zoologii / socjobiologii.

      • Vernon_Roche
        13 grudnia 2018 at 22:21 - odpowiedz

        Nie można tak używać słów polskość i patriotyzm. Ludzie nie powinni czuć się wyszydzani za to, że czują się Polakami i patriotami, tylko dlatego, że ELASP jest na tyle niemądry i na tyle uroczo islamski, że w ogóle mnie nie obraża to, co on pisze.  ELASP jest zapewne nacjonalistą i ma jakieś katofaszystowskie ciągoty jakby był w jakiejś MW i stał z pochodnią na JG podczas zgromadzenia politycznego katolicyzmu w wydaniu MW, ale to go odróżnia na jego niekorzyść od normalnych ludzi, którzy w Polsce robią dużo fajnych rzeczy i lubią ten kraj.

        • Vernon_Roche
          13 grudnia 2018 at 22:24 - odpowiedz

          Nie można tak używać słów polskość i patriotyzm.
          —-
          Tzn. nie można w takim kontekście.
          Po co bezsensownie obrażać ludzi, którzy nigdy nic nikomu nie zrobili?

          • tatajarek
            14 grudnia 2018 at 10:50

            Vernon, przecież ja tam napisałem, że idee takie jak np. patriotyzm są opisane w podręcznikach biologii. Toż to suchy i banalny fakt jest. Jeśli Polaków to obraża, to można uchwalić prawo nakazujące wyciąć nożyczkami odpowiednie ustępy z "Socjologii" czy "Samolubnego genu".

            I naprawdę nie można tak pisać?

            W przedmowie do "O powstawaniu gatunków" profesor Weiner martwi się, że socjobiologiczne treści "rozogniły debatę w krajach o wysokim poziomie cywilizacyjnym, ale nie u nas ".

            Jakże więc ma się rozognić debata, jeśli o przedmiocie tej debaty "nie można pisać"?

            Czyż Polacy nie zasługują na poznanie prawdy o sobie?

             

          • tatajarek
            14 grudnia 2018 at 10:59

            "Socjologii" => "Socjobiologii"

          • Vernon_Roche
            14 grudnia 2018 at 12:11

            Vernon, przecież ja tam napisałem, że idee takie jak np. patriotyzm są opisane w podręcznikach biologii.
            ===
            Nie wiem, ze wsi jestem, na wsi mieszkam, nie znam się na socjobiologii.
            Mnie chodziło o zrównywanie tego co swoimi poglądami reprezentuje ELASP z patriotyzmem i zwykłymi Polakami. To jest obraźliwe. ELASP nie jest reprezentatywny dla Polaków. Elasp udowadniał kiedyś, że żydzi to komuniści, bo najwięcej komunistów to żydzi… więc są skazani na bycie komunistami tak, jak muzułmanie na pozostanie muzułmanami do końca życia, a to wszystko przy użyciu nauki, prawdziwej nauki (statystyki). Tak, jak Międlar, który spalił zdjęcie Mazowieckiego i nazwał go komunistycznym parchem, Elasp, który wyrzekł się na tej stronie Polaka, lepiej by się czuł w hamasie niż w cywilizacji zachodniej.

          • Vernon_Roche
            14 grudnia 2018 at 12:13

            tak, jak muzułmanie na pozostanie muzułmanami do końca życia
            ===
            W tym miejscu chodziło mi oczywiście o tak wyrażaną opinię między innymi Jacka Tabisza, czy Michała pod innym artykułem.

  8. tatajarek
    14 grudnia 2018 at 10:27 - odpowiedz

    O mój Boże, Radowidzie, Twoje linki są jak zwykle wstrząsające – szczególnie przemówienie JPII – prawdziwa zgroza! To znaczy głębota za głębotą na tle włazidupskich oklasków. No i ta jaskrawo-widoczna socjotechnika dla owiec. Szok!

     

  9. tatajarek
    14 grudnia 2018 at 19:34 - odpowiedz

    Szczególnie wstrząsający jest fragment:

    "Człowieka bowiem nie można do końca zrozumieć bez Chrystusa. A raczej: człowiek nie może siebie sam do końca zrozumieć bez Chrystusa. Nie może zrozumieć tego kim jest, ani jaka jest jego właściwa godność, ani jakie jest jego powołanie i ostateczne przeznaczenie. Nie może tego wszystkiego zrozumieć bez Chrystusa. I dlatego Chrystusa nie można wyłączać z dziejów człowieka w jakimkolwiek miejscu ziemi."

    Co na to np. hindusi? Ja rozumiem, że w Polsce w 1979-ym roku nie wiedziano o istnieniu innych, niechrystusowych religii. Ale, że w Watykanie też nie wiedziano? 

    A może wiedziano, tylko JP2 w jakimś tajemniczym celu próbował zdezinformować Polaków? Dlaczego papież JP2 zwodził Polaków?

     

  10. Radowid
    14 grudnia 2018 at 20:58 - odpowiedz

    @TATAJAREK

    I tak słowa JP2 to pikuś w porównaniu ze słowami Grzegorza XVI lub Piusa IX; np. to, że "nie ma innej religii poza katolicyzmem – reszta to fałsz, więc to nie są żadne religie".

    Prosta i zrozumiała retoryka dla tłuszczy pokornych owieczek nieprawdaż? 🙂

  11. Radowid
    14 grudnia 2018 at 21:00 - odpowiedz

    "Dlaczego papież JP2 zwodził Polaków?"

    Bo był żydo-masonem. 🙂

    https://wolna-polska.pl/wiadomosci/jan-pawel-ii-zyd-wojtyla-katz-judaizm-apokalipsa-2014-04

  12. Radowid
    14 grudnia 2018 at 22:42 - odpowiedz

    @VR

    "Ja pie… Ale co na to w Meksyku powiedzą."

    To jest ciekawe. 🙂

    To właśnie m.in. w Meksyku zaczął się rozwijać ruch sedewakantystów, którzy od samego poczatku widzieli w JP2 uzurpatora i heretyka, który bezprawnie okupuje Watykan…

    Widać jak katolicyzm jest podzielony i zrelatywizowany… całkiem jak protestantyzm. 😉

    • Vernon_Roche
      14 grudnia 2018 at 22:55 - odpowiedz

      To właśnie m.in. w Meksyku zaczął się rozwijać ruch sedewakantystów, którzy od samego poczatku widzieli w JP2 uzurpatora i heretyka, który bezprawnie okupuje Watykan…
      ==
      haha. Nie wiem, czy to prawda, ale zrobiło mi wieczór, dzięki. 🙂

      • Elasp
        15 grudnia 2018 at 11:05 - odpowiedz

        Szkoda czasu na odpowiadanie na monotematyczne, infantylne, nierzemyślane i niepotrzebnie zmultiplikowane wypowiedzi pp. V. Roche i Radowida. Skonkretyzujcie, panowie, tezy, uczyńcie je czymś wartym uwagi, oszlifujcie i wypolerujcie argumenty, wtedy usiądziemy do stolika. Na razie powodów do konwersacji – brak.  

        • Radowid
          15 grudnia 2018 at 15:14 - odpowiedz

          @ELASP

          Mówi Pan tak jeno dlatego, że nie posiada Pan ŻADNYCH argumentów na obronę Bergoglio lub Wojtyły z punktu widzenia katolickiego.

          Dlaczego? Ano dlatego, iż takich argumentów nie ma – po prostu nie da się pogodzić nauki Grzegorza XVI lub Piusa X z gadaniną Wojtyły lub Bergoglio.

          Trzeba być ślepym by tego nie zauważyć.

  13. tatajarek
    15 grudnia 2018 at 14:05 - odpowiedz

    Pański polsko-meksykański filmik, Panie Vernon – po prostu powala.

    "Mój osobisty bohater", "bo za mojego życia", "bo w Krakowie…"

    Chyba też zacznę kochać JP2.

    No i Chrystus vel "umarł za nas" z globem u swych stóp – marzenie wielu hegemonów tego świata (mieć całą planetę za wasala). Oglądanie tego Chrystusa to zapewne w ramach wycieczki "pomniki wielkich Polaków".

    O mój boże…

    Kościele Katolicki cóżeś ty z jaźnią Polaków uczynił.

     

    • Vernon_Roche
      15 grudnia 2018 at 14:36 - odpowiedz

      Faza jest w porządku. Da się lubić. 
      Poza tym, chociaż "zwalcza wszędzie komunizm", nie lubi USA (uważa, ze to najwięksi terroryści) i UE i był na marszu niepodległości to jest lewakiem, ale o tym nie wie. 🙂 Bo większa część jego poglądów przeczy jego deklaracjom, a większość zachowań przeczy wyznawanej religii, nawet jeśli jara się papieżem. 🙂 Pewnie nawet Elaspa by nie lubił. 🙂
      Oglądanie to w ramach podróży po świecie. Kościoły i religie to jakieś 2% kanału. Był w Afryce, w Chinach, u muzułmanów na obiedzie i spał w meczecie. 🙂 Mówił, że to mili ludzie i żeby nie wierzyć propagandzie że wszyscy to terroryści (czy jakoś podobnie). Ma dużo sprzecznych poglądów. Ale ja z niego nie szydzę.
      Najbardziej mi się podobało, jak znalazł gdzieś jakieś zadaszenie czy coś w jakimś Wietnamie czy jeszcze gdzieś dalej i było info, że zasponsorowane jest przez UE i powiedział do kamery „Nasi tu byli”. 🙂

    • Vernon_Roche
      15 grudnia 2018 at 14:55 - odpowiedz

      Jakby się nie przyznał, to byś nawet nie wiedział, że jest "wierzący".

  14. Radowid
    15 grudnia 2018 at 15:18 - odpowiedz

    @VR

    "haha. Nie wiem, czy to prawda, ale zrobiło mi wieczór, dzięki. 🙂"

    Nie ma za co. 😉

    Tak, to jest prawda – chyba jednym z najbardziej znanych sedewakantystów jest ojciec Mela Gibsona, który miał nawet o wiele mocniejsze i o wiele bardziej śmiałe tezy:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Hutton_Gibson

    • Vernon_Roche
      15 grudnia 2018 at 16:03 - odpowiedz

      A to ma też coś wspólnego, że jego syn nosił nazistowski mundur i nie lubił żydów? 
      Zawsze są takimi antysemitami?

      • Radowid
        15 grudnia 2018 at 16:08 - odpowiedz

        "A to ma też coś wspólnego, że jego syn nosił nazistowski mundur i nie lubił żydów?"

        O tym nie słyszałem.

        ————–

        Jeśli chodzi o samego Mela, to nie wiadomo o co mu biega – sam jest pijaczyną i rozwodnikiem, więc raczej nie jest tak konserwatywny i tradycjonalistyczny jak ojciec.

        Poza tym powiedział kiedyś, że wierzy, że nie-katolicy mogą pójść do nieba (cóż za postępowość!) i powiedział, że nie ma nic przeciwko temu, że jego żonka jest anglikanką (czytaj: heretyczką)… 🙂

        • Vernon_Roche
          15 grudnia 2018 at 16:17 - odpowiedz

          On July 28, 2006, Gibson was arrested by Sheriff's Deputy James Mee of the Los Angeles County Sheriff's Department for driving under the influence (DUI) while speeding in his vehicle with an open container of alcohol, which is illegal in California. According to a 2011 article in Vanity Fair, Gibson first told the arresting officer, "My life is over. I'm fucked. Robyn's going to leave me."[192] According to the arrest report, Gibson exploded into an angry tirade when the arresting officer would not allow him to drive home. Gibson climaxed with the words, "Fucking Jews… the Jews are responsible for all the wars in the world. Are you a Jew?"[193][194][195]
          ===
          To jest z wikipedii. Pewnie z tym mundurem pomieszałem.

          • Radowid
            15 grudnia 2018 at 17:47

            @VR

            Nie interesuje mnie życie osobiste Mela i jego pomieszane poglądy – jest przede wszystkim dobrym aktorem i reżyserem, ale jego życie, także pod względem moralnym, nie powinno specjalnie stanowić autorytetu moralnego.

            Chciałem jeno zwrócić uwagę na znany przykład sedewakantysty, jakim jest jego 100-letni ojciec.

          • Radowid
            15 grudnia 2018 at 17:50

            @VR

            PS

            Dodatkowo zwrócę uwage na fakt, że Mel naprawdę lubi mieszać różne poglądy (troszkę po amerykańsku) bo poza tym, że ma (miał?) żonę anglikankę, to zrobił przecież 2 lata temu świetny film "Przełęcz ocalonych" (podobał mi się) o Desmondzie Dossie, adwentyście dnia siódmego…

          • Vernon_Roche
            15 grudnia 2018 at 17:53

            Mówiłem o tym, bo na tej stronie Wolna Polska byli jacyś straszni antysemici.

            I myślałem, że takie antysemickie zachowanie Gibsona wynika z jego poglądów religijnych (chyba tych samych, którzy mają ludzie piszący Le kosher nostra).

  15. Radowid
    15 grudnia 2018 at 20:57 - odpowiedz

    @VR

    W PL jest mnóstwo prawicowych antysemickich stron, tylko że często nieznacznie różnią się ideologicznie.

    Ogólnie rzecz biorąc to co je spaja to katolicyzm i nienawiść do wszystkiego co jest non-katolickie.

    I bynajmniej nie spaja ich KRK, tylko ogólnie rozumiany katolicyzm – niektóre stronki są lefebrystyczne (np. nacjonalista.pl) inne sedewakantystyczne (np. Ruch Christus Rex etc.).

    Natomiast te prawicowe stronki, które są <modernistyczne> czyli należą do oficjalnego KRK (np. pch24.pl) starają się nie być antysemickie lub zacierają swój krypto-antysemityzm (coś a la Radio Maryja). 🙂

    • Vernon_Roche
      15 grudnia 2018 at 21:07 - odpowiedz

      Ok, dziękuję za wyjaśnienie.
      A aktor spoko, podobały mi się Mad Maksy. Apocalypto, coś tam jeszcze.
      I nawet ten film fantasy, Pasja, widziałem. 🙂
       

      • Radowid
        15 grudnia 2018 at 23:08 - odpowiedz

        @VR

        Fakt. Mel ma naprawdę bogaty dorobek w kinematografii i chwała mu za to.

        Ale poglądy ma bardzo niespójne i często niezbyt mądre oraz często jest nielogiczny – obiektywnie go oceniam. 🙂

        Przy tym także na pewno wolę go niż jego ojca, który naprawdę ma nierówno pod sufitem… 🙂

        Ale przyznam jego ojcu jedno: trudno się z nim nie zgodzić, jeśli ktoś chce cokolwiek orzekać z pozycji katolickiej, a nie modernistycznej (vel janowo-pawłowej).

        Pan Elasp też musi to przyznać.

        • Vernon_Roche
          16 grudnia 2018 at 00:15 - odpowiedz

          trudno się z nim nie zgodzić, jeśli ktoś chce cokolwiek orzekać z pozycji katolickiej, a nie modernistycznej (vel janowo-pawłowej).
          ===
          Ja przyznam, że to wszystko dla mnie brzmi jak z innego świata, równie dobrze ktoś by mi mógł tłumaczyć różne interpretacje jakiejś religii w Indiach i konflikty zwolenników tych interpretacji. 🙂
          Nawet jak byłem małym dzieckiem i chodziłem do kościoła, to udawałem, że się modliłem, bo mnie tam nic nie interesowało, czułem się przymuszany i zawsze się tam nudziłem. Zawsze sobie myślałem, że to stracona godzina z życia, której już nie odzyskam.

          • Radowid
            16 grudnia 2018 at 10:31

            @VR

            Katolicyzm, tak jak inne religie, jest oszustwem i ktoś może sobie z tego zdać sprawę szybciej, ktoś wolniej, a ktoś niestety w ogóle.

            W PL z JP2 robi się mega-świętego a nawet "męczennika" i człowieka "idealnego" prawdziwego dziadka Polaków i wybitnego katolickiego, "konserwatywnego" guru.

            A tymczaem okazuje się że ten nono-stop słyszane frazesy czy to w modernistycznych mediach "prawicowo-katolickich" (Radio Maryja, tv republika, TVP, TV Trwam, Gazeta Polska Codziennie, Sieci, DoRzeczy etc.) czy w modernistycznych mediach lewicowo-liberalno-katolickih (Gazeta Wyborcza, Tygodnik Powszechny, TVN, Polsat etc.) są zwykłym oszustwem i kontynuacją budowy mitu wielkiego "dziadka narodu".

            "Konserwatyzm" JP2 wymięka przy konserwatyzmie poprzednich papieży, a nawet przy konserwatyzmie takich pokornych sedewakantystów… 🙂

          • Radowid
            16 grudnia 2018 at 10:41

            @VR

            PS

            Polecam jeszcze tę mega-prawicowo-konserwatywną stronkę, która jest właśnie prowadzona przez rzeczonych sedewakantystów:

            http://kin-rchristusrex.blogspot.com/p/deklaracja-ideowa.html

            Warto zwłaszcza zwrócić uwagę na: "5 zasad Christus Rex". 🙂

            Zasada nr 5 odnosi sie do tego co pisałem.

          • Radowid
            16 grudnia 2018 at 10:43

            *zasada nr 4 – sorry za pomyłkę. 😉

          • Vernon_Roche
            16 grudnia 2018 at 16:21

            Polecam jeszcze tę mega-prawicowo-konserwatywną stronkę
            ===
            To już w ogóle jest wymieszanie religi z polityką jak w islamie.

  16. Radowid
    16 grudnia 2018 at 17:12 - odpowiedz

    @VR

    "To już w ogóle jest wymieszanie religi z polityką jak w islamie."

    A czym niby się to różni od islamu?

    Chyba tylko tym że troszkę podupadło po fali agnostycno-ateistycznego oświecenia. 🙂

    • Vernon_Roche
      17 grudnia 2018 at 20:35 - odpowiedz

      Trudno się z Tobą nie zgodzić. 
      Muzułmanie, którzy nie robią innym ludziom problemów, to nie są prawdziwi muzułmanie, tylko deklaratywni, którzy nie przestrzegają nakazów swojej religii, jak na przykład współzałożyciel ViceMedia Suroosh Alvi (no nie śledzę go, to na 120% nie wiem), zobacz zrobiony przez niego reportaż  This Is What Life Is Like Under Sharia Law na kanale Vice News yt; widać różnicę między ludźmi. Gadanie w tym reportażu niektórych idiotów o każe za grzechy / „odejście od boga” jest bardzo znajome. Vice ma też na kanale film: Rescuing Ex-Muslims: Leaving Islam. Tak samo jak na przykład faza z tego filmu w Meksyku jest raczej tylko deklaratywnym katolikiem (przynajmniej z tego, co jest na filmach), z tym że on jest i tak wyjątkiem, bo chyba nigdy nie znałem nikogo, kto by się tak jarał JP2. On chyba jest tym "pokoleniem JP2", tylko spóźnionym z 10 lat. 🙂

      • Radowid
        18 grudnia 2018 at 13:35 - odpowiedz

        @VR

        Zgadzam się.

        Mogę także dodać że nieco ciekawym osobnikiem jest WC.

        Uchodzi za megaprawaka ale on też jara się JP2 i B16. F1 to może mniej… 🙂

        A poza tym taki z niego "katolik" jak chyba ze mnie. Wychwala protestanta Trumpa i uważa się za libertarianina a to jest sprzeczne z katolicyzmem.

        • Vernon_Roche
          18 grudnia 2018 at 15:40 - odpowiedz

          B16
          ===
          To jest przezabawny skrót. 
          ===
          W ogóle połączenie anarchokapitalizmu czy czegoś podobnego i takiego głębokiego prawie "islamskiego" konserwatyzmu obyczajowego jest dla mnie dziwne. 

          • Radowid
            18 grudnia 2018 at 19:08

            @VR

            "To jest przezabawny skrót."

            Wiem. Przypomina mi troszkę te skróty amerykańskich bombowców, dla odróżnienia od myśliwców. 🙂

            Warto przy tym pamiętać, że B-16 w istocie też jest "lewakiem" jakby zapewne rzekł przykładny katolik; warto przeczytać o moderniście Ratzingerze, zdrajcy katolicyzmu:

            https://pelagiusasturiensis.wordpress.com/category/ratzingerbenedykt-xvi/

            Polecam.

          • Radowid
            18 grudnia 2018 at 19:12

            Swoją drogą ciekawe co na to Pan Elasp… 😉

Zostaw komentarz

Wpisz kod antySPAMowy *