• czwartek, 30 marca 2017 r.

Świat islamu też się modernizuje tylko wolniej

Pod szmatami jest wiele sekularyzacji. Życie domowe jest często zupełnie świeckie po prostu jest hipokryzja. Więcej muzułmanów jedzie oglądać wieże ZEA niż mekkę. Świat islamu się modernizuje i właśnie DLATEGO radykałowie szaleją. Tracą grunt pod nogami. Popkultura z Zachodu im zagraża coraz bardziej.

W Iranie młodzież nie słucha imamów lecz jeździ na pustynię z kupioną od Gruzinów wódką i puszcza tam zakazaną zachodnią muzykę. Władza nie kontroluje netu. Podobnie jest nawet w Afganistanie. Islamizacja jest fikcją. Sprowadza się do tego co łatwo upilnować jak strój kobiet i hier ist der Hund begraben…

Laicy patrzą szmaty czy brak szmat, i widzą że w latach sześćdziesiątych chust w Kabulu nie było, ale to nie była modernizacja lecz marksistowska droga na skróty! Kiepsko wyedukowane elity trzeciego świata zawsze szukają dróg na skróty… Najpierw myśleli że staną się nowocześni wprowadzając dyktatury wojskowe jak w Iranie ale sekularyzacja objęła tylko wąskie elity, potem próbowali marksizmu w Algierii i Iraku na koniec wyrzucili z marksizm antyreligijne elementy i chusty wróciły, a tymczasem to TERAZ zachodnie wzorce wkraczają, Turcja choć trochę wkurzona opieszałością i wymaganiami UE wierzga, ale stale ulepsza prawo i procedury. W tej chwili kraj ten znacznie mniej lamie prawa człowieka niż Rosja. Cały świat islamu ogląda przesycone seksem filmy tureckie. Piszą o tym Frederic Martel, Guy Sorman, Fareed Zakaria. Każdy kto widział cokolwiek więcej niż islamski bazar… Polecam prace tych autorów które omawiam na tym portalu, polecam je zamiast Onetu, euroislamu i innych modnych sensacyjnych bredni.

Nie ma islamizacji jest westernizacja z elementami buntu radykałów. Wiem że dziś modnie jest twierdzić inaczej ale ja nie mówię tego co modne, tylko o tym jak jest. I nie żądajmy od muzułmanów porzucenia Mahometa jak sami zachowujemy rewerencję dla Jezusa, my też jesteśmy pełni sprzeczności na tym polu…

Pn

Piotr NapierałaPiotr Marek Napierała (ur. 18 maja 1982 roku w Poznaniu) – historyk dziejów nowożytnych, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii. Zajmuje się myślą polityczną Oświecenia i jego przeciwników, życiem codziennym, i polityką w XVIII wieku, kontaktami Zachodu z Chinami i Japonią, oraz problematyką stereotypów narodowych. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów w latach 2014-2015. Autor książek: "Sir Robert Walpole (1676-1745) – twórca brytyjskiej potęgi", "Hesja-Darmstadt w XVIII stuleciu, Wielcy władcy małego państwa", "Światowa metropolia. Życie codzienne w osiemnastowiecznym Londynie", "Kraj wolności i kraj niewoli – brytyjska i francuska wizja wolności w XVII i XVIII wieku" (praca doktorska), "Simon van Slingelandt – ostatnia szansa Holandii", "Paryż i Wersal czasów Voltaire'a i Casanovy", "Chiny i Japonia a Zachód - historia nieporozumień". Reżyser, scenarzysta i aktor amatorskiego internetowego teatru o tematyce racjonalistyczno-liberalnej Theatrum Illuminatum

Podobne wpisy

66 komentarzy

  1. myślący
    10 kwietnia 2016 at 23:07 - odpowiedz

    Dokładnie zgadzając się z każdym zdaniem – im później zaczniemy ich popierać, tym większa szansa, że w ogóle wyjdą z dziur w jakich siedzą
    Zatrzymanie się w obecnym stanie, kompletnego bagna zalanego g.., i powiedzenie – wow, dziś nikomu nie ścieli głowy – de faco – nie pokazano czegoś takie w TV, ergo nie zabili nikogo „medialnego” – to gorzej niż żenada.
    Ale kto wie, może za 15 lat….

  2. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    10 kwietnia 2016 at 23:17 - odpowiedz

    Piszę o oporze radykałów ale to agresywna mniejszość a nie trend dominujący. Sarkazmy ignoruję

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      10 kwietnia 2016 at 23:23 - odpowiedz

      Skąd takie przekonanie? Dlaczego ignorujesz moje informacje o islamizacji Indonezji?? Na jakiej podstawie? Nie wierzysz w to, że fanatyk religijny może używać nowoczesnych technologii? Uważasz, że samo posiadanie komputera czy dobrego samochodu laicyzuje właściciela? Wiesz o tym, że filmy w państwach muzułmańskich mają wycięte sceny seksu?

      • Piotr Browarski
        Piotr Browarski
        10 kwietnia 2016 at 23:26 - odpowiedz

        ”Wiesz o tym, że filmy w państwach muzułmańskich mają wycięte sceny seksu?”
        .
        Istna tragedia. Armagedon…

        • Jacek Tabisz
          Jacek Tabisz
          10 kwietnia 2016 at 23:28 - odpowiedz

          Nawiązuję do argumentu Piotra o wyzwalających scenach seksu w filmach tureckich. Jeśli masz pretensje co do takich argumentów, to może słusznie, ale adresuj je do Piotra. Poza tym jak wiesz Ty i jak wiem ja, zdarzają się tragedie z uwagi na islam, z których chyba nie warto kpić.

          BTW – był też argument z podpijaniem alkoholu przez Irańczyków. W niektórych mocno radykalnych społecznościach islamskich piją „kiedy Allach nie widzi”. Nie przeszkadza to jednak w jakimś absolutnym stopniu karać odstępców i uczestniczyć w zabójstwach honorowych. To nie jest jakieś niezwykłe, że osoba mogąca zabić drugiego człowieka z uwagi na obrazę jej religii, sama przestrzega jej nakazów wybiórczo. Zdarza się – jak mawiał Vonneguth.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:36

            Mówię Full frontal wycięte ale i tak nieustannie aluzje itd

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 13:08

            Oczy wystające zza burki to też „aluzja”… No i kawałek palca, jeśli jakiejś mąż pozwolił wychodzić z domu i nosić „lubieżne” sandały.

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          10 kwietnia 2016 at 23:34 - odpowiedz

          Full frontal tak ale nie flirtu dekoltów itd zobacz wspaniale stulecie o Haremie Sulejmana

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            10 kwietnia 2016 at 23:37

            Wojownicy Isis biorą niewolnice, co też można nazwać pewną swobodą seksualną. Ta swoboda ich nie laicyzuje. Może laicyzuje ich ofiary, te co przeżyją, ale też nie sądzę.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:39

            Wojna zawsze tak trochę wygląda. Zresztą ja o państwie złożonym z samych bandytów nie mówiłem. O nich nie trzeba mówić ich trzeba zabić

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            10 kwietnia 2016 at 23:43

            A co z ich sympatykami?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:47

            Jacku ty tak nie lubisz islamu że nie podoba ci się nawet hymn Arabii saudyjskiej choć jest fajny. Dla mnie swierszczennaja wajna i horst wessel lied to piękne pieśni. Masz po prostu Malo dystansu. Myślisz strachem. RAF i Brigade Rosse mają do dziś oddanych sympatyków i co? I nic ludzie są głupi.

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 00:32

            A gdzie ja pisałem, że mi się nie podoba hymn Arabii Saudyjskiej? Głupi i potencjalnie groźni ludzie nie powinni otrzymywać obywatelstwa UE. I już. Niech sobie będą głupi, jak ich to bawi, ale z dala od posiadania obywatelstwa UE. Szkoda, że ta głupota zamienia się czasem w mordowanie apostatów i wspieranie terroryzmu. Nie wiadomo co z tym zrobić, ale to tez nie jest nasz obowiązek. To ich zło. Odnoszę się do „głupich ludzi” bo takiego zwrotu użyłeś Piotrze. Obywatelstwo można nadać osobie rokującej nadzieje i życzliwie nastawionej do kraju i cywilizacji w obrębie w której chce żyć. W przypadku wyznawców islamu ryzyko wrogiego stosunku do Europy jest znacząco wyższe, niż w przypadku wyznawców chrześcijaństwa, buddyzmu, hinduizmu, taoizmu, sikhizmu, zoroastrianizmu, bakhaizmu, judaizmu etc. etc.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 02:30

            Znowu laczysz to z obywatelstwem ręce opadają. Nie czytasz co piszę

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 02:38

            Wszedłeś ze mną w polemikę, mi zaś od samego początku chodzi o nienadawanie obywatelstwa.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 02:39

            Ale ja tego w polemice nie łącze. Już powiedziałem nie jestem za masowym nadawaniem go w ogóle nie tylko muslimom

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 02:34

            Wyslalem ci kiedyś trzy hymny. W tym jeden Arabii saudyjskiej był to jedyny muzułmański i jedyny jakiego nie skomentowałeś nie laskowałeś nie udistepniles na Facebooku. Hymny Indii i Tajlandii owszem

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            12 kwietnia 2016 at 01:19

            Tu masz hymn Indii http://youtu.be/lZi3fwP09zw

            I pieśń, hymn pomocniczy, lubiany zwłaszcza przez gandhystów, mówiący o tolerancji religijnej:
            http://youtu.be/f2f1H5eNNWc

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            12 kwietnia 2016 at 06:42

            Jana gana mana tak znam fajny. Zwłaszcza jeśli nie jest spiewany zbyt przeciągle

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            12 kwietnia 2016 at 06:44

            Jakość hymnów niestety nie ma nic wspólnego z wartościami jakie promują

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 03:20

            Nie mam nic do hymnu Arabii Saudyjskiej. Lubię też banknoty arabskie, ale one są często projektowane w Europie, podobnie jak znaczki.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 06:39

            Ale czy jesteś w stanie lubić go mimo ideologicznego tekstu?

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 11:03

            Od lat zajmuję się muzyką. Wiele dobrych utworów ma idiotyczne teksty. Ale nie jestem pasjonatem hymnów, wolą sobie posłuchać sonaty etc. Natomiast skoro jesteś fanem hymnu Arabii Saudyjskiej, chciałbym Cię prosić, abyś podał mi, kto skomponował jego muzykę i gdzie ten ktoś się uczył kompozycji.

          • Piotr Napierała
          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            12 kwietnia 2016 at 01:25

            Ten ma znacznie piękniejsze słowa i melodię: http://youtu.be/f2f1H5eNNWc

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            12 kwietnia 2016 at 06:41

            To nie jest hymn państwa i najwyżej równy poziom nie wyższy. Hymn Indii jest fajny jak zaspiewany szybko. Sri lanki też ok ale już trochę nudnawy typowa przypadłość hymnów tworzonych z okazji a nie natchnienia napiszę coś o tym

      • Piotr Napierała
        Piotr Napierała
        10 kwietnia 2016 at 23:37 - odpowiedz

        Tylko Full sceny seksu nie aluzje nie dekolty itd. Na Indonezji się nie znam więc o niej nie mówię każdy kraj inny

        • Jacek Tabisz
          Jacek Tabisz
          10 kwietnia 2016 at 23:39 - odpowiedz

          To może popraw „świat islamu” na „świat islamu bez Indonezji”. Później omówimy kolejne państwa.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:43

            Dlaczego? Ty atakujesz świat islamu en gros i wszystkich masz za soft wersję isis. To i ja trochę przesadzę a co!

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            10 kwietnia 2016 at 23:46

            Niechęć do nadawania obywatelstwa nie jest atakiem. Czy serio uważasz, że to jest atak? To co ja mam zrobić z Luksemburgiem i Monako??? Kiedyś lubiłeś Hitchensa – https://www.youtube.com/watch?v=5sEcBzxoMB8 . BTW – nie tylko ja czytam te artykuły.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:50

            Ty nieustannie łączysz te dwie rzeczy obywatelstwo i islamizm. Ja nigdy. Ja w ogóle nie jestem za szafowaniem obywatelstwem. Uważam że dawać się je powinno bardzo rzadko. Natomiast nie zgodzę się na robienie z muzułmanów terrorystów en gros.

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 00:24

            Uważam, że jedyną metodą, aby znieśli karę śmierci za apostazję jest presja a nie wybielanie. Dla mnie to równie złe jak terroryzm i pomaga terroryzmowi. Każdy człowiek, który akceptuje w swoim kraju karę śmierci za apostazję zasługuje na surową krytykę. Ja cały czas mówię o nienadawaniu obywatelstwa, a nie o zbrojnym najeździe na Jemen czy Sudan.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 02:28

            Nikt tego od nich nie będzie konsekwentnie wymagal to czysta fikcja. Demokracja i ropa to chyba wystarczy za odpowiedź

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:52

            Lubię Hitchensa i nie lubię religii a nawet zgadzam się że islam jest głupszy niż chrześcijaństwo. No i co? Od tego religie nie znikną. Nie każdy głupiec jest mordercą

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 00:28

            Jeszcze raz – nie bronię tezy „szykujmy wyprawę zbrojną na Jemen”. Bronię tezy – „nie nadawajmy obywatelstwa muzułmanom, dopóki Ci co są u nas nie zaczną się integrować – to jest nie przedkładać szariatu ponad naszym prawem”.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 02:29

            A ja to widzisz byłbym za interwencją w Jemenie

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 kwietnia 2016 at 23:55

            Ale ja wcale nie wiem jak jest z Indonezją i czy masz rację czy nie poza tym i bez indonezyjskich jest jeszcze ponad miliard muzułmanów

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 00:27

            Nie wiem, o co Ci chodzi? Większość muzułmanów się radykalizuje i jestem wobec tego krytyczny. Poza tym ja cały czas mówię o nienadawaniu obywatelstwa, a nie o zbrojnym najeździe na Jemen czy Sudan. Więc de facto nie wiem, do czego chcesz nas tu przekonać? Ja naprawdę znam się na islamie lepiej niż niektórzy autorzy, których polecasz. Idee działają na ludzi, nie można wszystkich traktować jak białych kartek. Ludzie nie są tacy sami. Jak wierzą w nazizm czy karę śmierci za apostazję są inni od przeciętnego Polaka czy Wietnamczyka.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 02:27

            Akurat lepiej znać islam od tych trzech to byloby naprawdę coś…

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 02:40

            Skoro nie zdają sobie sprawy z tego, że filmy w państwach muzułmańskich są cenzurowane ze scen erotycznych, to nie jest wielka sztuka. Usuwa się nie tylko goliznę, ale również pocałunki. Ostro tną nawet indyjskie filmy, choć w nich nie ma nagości.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 06:16

            Są ale czy widziałeś nowe tureckie seriale zwłaszcza wspaniale stulecie? Idzie w naszej tv również i jest dość odważne. Historyczne tematy pozwalają naruszyć tabu. Oczywiście kontrowersyjne wszystko

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 10:48

            Słyszałeś o Egipcjance Um Kalthum?

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 10:58

            Turcja nadal jest wyjątkowa, bo był kurs Ataturka (ale to mija). Z kolei Irańskie filmy są cięte w Iranie, bez cenzury można je oglądać tylko na Zachodzie. Porównaj kino egipskie z lat 1960 ze współczesnym. Egipt to stolica kina w świecie muzułmańskim. Co mówią Ci nazwiska – Hafez, Farida, Kalthum, Al Atrache? Jakie są tytuły najbadziej lubianych filmów lat 60-ych w świecie islamu? Jak wyglądają na nich kobiety, jak są ubrane, a jak są ubrane dzisiaj? Która aktorka dokonała rewolucji zrywając chustkę z głowy? Syria. Raz mówisz że jesteś przeciw masowemu nadawaniu obywatelstwa, później za…

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 15:31

            chusty chusty chusty – chusty to nie wszystko już pisałem ZNOWU nie czytasz. Nie będę pisać 2 x

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 17:04

            MORDOWANIE ATEISTÓW. Natomiast argument z „wyzwolonych filmów” świadczy o niewiedzy na temat świata islamu, jeśli to było u wspomnianych przez Ciebie autorów, nie mają wiedzy.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 19:30

            Każdy wie że tam się to zdarza coś taki zajadły?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 07:13

            Ludzie nie są tacy sami ale 1. Moim zdaniem nie masz racji z radykalizacją jest co najwyżej polaryzacja 2. Ogromna większość muzułmanów nie popiera zamachów 3. Błędem jest tworzenie linka maczyzm-kara śmierci dla apostatów -terroryzm 4. Nie zgadzam się też z tym że państwa muzułmańskie popierają terroryzm poza pseudopanstwem isis. 5. Nie zgadzam się też z twoim wnioskiem że gdyby ich liderzy pochwalili zamachy zachód automatycznie odpowiedzialby wojną w polityce NIC nie dzieje się z automatu. 6. Nadal uważam że Syryjczycy w Niemczech to jest pomysł mający też zalety. Czyli prawie w niczym się nie zgadzam. Uważam że w kwestii muzułmanów zupełnie rozmijasz się z rzeczywistością. Myślę że to male wyrobienie politologiczne i nadmiar logiki teoretycznej …

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            11 kwietnia 2016 at 10:50

            Podałem Ci przykład stosunku Pakistanu do terroryzmu.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            11 kwietnia 2016 at 15:31

            wcale nie jest taki jednoznaczny Muszaraf natłukł ich aż miło

  3. Benbenek
    11 kwietnia 2016 at 09:44 - odpowiedz

    O tym podziale na Islam-Islamizm-Dżihad pisałem już jakiś czas temu. O konfrontacji stylu życia muzułmanów i adoptowaniu zachodnich wzorców szczególnie przez mieszkańców Europy wraz z jej systemem ochrony ofiar (przemoc domowa) też już było. Przytaczałem nawet zaniedbania władz zaczerpnięte z raportu Alexis Jay w sprawie Rothernam a które dotyczyły muzułmańskich kobiet które znane były feministycznej organizacji kobiet muzułmanek http://www.mwnuk.co.uk/ . Motto tej organizacji to…. „connecting voices for change”.

  4. Krzysztof Marczak
    11 kwietnia 2016 at 11:18 - odpowiedz

    Zgadza się. Cały problem to szybkość modernizacji islamu. Dlatego masowa imigracja najwolniej asymilującej się społeczności to recepta na kłopoty. Matematycznie najlepiej byłoby przyjmować najwięcej tych imigrantów, którzy się szybko adaptują a najmniej tych, którzy są najwolniejsi, Europa robi dokładnie na odwrót.

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      11 kwietnia 2016 at 13:01 - odpowiedz

      Dokładnie o tym piszę. Chcę po prostu, aby Europa przestała działać na odwrót. Miliony wykształconych hinduistów mogą się u nas zjawić w miejsce „rzemieślników z Syrii”. Hinduiści mają dalej, więc może trzeba im pomóc (na przykład program zwrotu biletów lotniczych dla tych, którzy znajdą pracę w Europie i dwa miesiące zamieszkania za darmo – to i tak sto razy mniejsze koszta niż socjal dla wielodzietnych bezrobotnych muzułmanów, mających czasem zakamuflowane kolejne żony jako „samotne matki”). Czy jakby zaoferować Hindusowi hinduiście ofertę – „jeśli znajdziesz sobie w necie pracę w Europie, oferujemy Ci zwrot podróży i dwa miesiące czynszu od państwa”, to Hindusi hinduiści nie zaczęliby łatać europejskiego rynku pracy, jeśli rzeczywiście potrzebuje świeżej krwi (rozmaite typy propagandy wykoślawiają tu intepretację danych statystycznych)? Czy nie byłoby bezpieczniej? I taniej, bo bezpieczeństwo kosztuje nie tylko życie, ale również pieniądze…

      Rzeczywistym uchodźcom też należy pomagać, ale po pierwsze na miejscu, po drugie najbardziej potrzebujących transportować z Syrii na miejsce azylu, gdzie twardo nie ma drogi nabycia obywatelstwa, lecz schronienie czasowe i później powrót do rodzinnego kraju.

      • Tomek Świątkowski
        12 kwietnia 2016 at 13:27 - odpowiedz

        Odległość w ogóle nie ma znaczenia
        Bilet lotniczy z Indii do Europy i tak kosztuje mniej, niż podróż Pontonem z Turcji na Lesbos
        .
        Ale zapełnienie wakatów Hindusami nie zmniejszy ciśnienia uciekinierów z Bliskiego Wschodu. Oni nie wyjeżdżają stamtąd dlatego, że tutaj są potrzebni pracownicy.

        • Jacek Tabisz
          Jacek Tabisz
          12 kwietnia 2016 at 14:00 - odpowiedz

          Część ucieka przed wojną i tym należy udzielać czasowego azylu, bez nadawania obywatelstwa. Mają wrócić, gdy sytuacja w Syrii się uspokoi. Część wyjeżdża w celach zarobkowych i również Merkel (jak i Parlament Europejski) obecnie walczy o to, aby ich nie przyjmować. Zmusiła ją do tego opinia publiczna. Syria jest terenem wojny domowej, nikt jej nie najechał, zatem brak definicji tego, który młody mężczyzna rzeczywiście ucieka, a który jest dezerterem z armii walczącej z ISIS, lub też mordercą z ISIS przenoszącym działalność tutaj. Jako, że muzułmanie w Europie się nie integrują, rynek pracy należy wzmacniać niemuzułmanami.

        • Tomek Świątkowski
          12 kwietnia 2016 at 22:45 - odpowiedz

          Rok temu Miriam Shaded zaproponowała sprowadzenie do Polski tysięcy chrześcijan z Syrii. Wtedy lewica ją zakrzyczała że to rasizm.
          A dezerterem z armii walczącej z ISIS to może być pacyfista, a nie miłośnik ISIS.

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            13 kwietnia 2016 at 00:17

            Pacyfista może służyć swojej zagrożonej ojczyźnie w inny sposób, niż jadąc do Szwecji.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 kwietnia 2016 at 08:04

            Rasizm hahaha lewica nie ma mózgu

  5. MICHAL
    11 kwietnia 2016 at 12:01 - odpowiedz

    Nawiązując do tytułu
    Na razie są w średniowieczu tylko że środki techniczne w tym zabójcze i komunikacyjne jakimi mogą dysponować nieporównywalne ze średniowieczem.
    Reasumując ochrona tak przez Pana cenionej wolności przy zapewnieniu minimum bezpieczeństwa praktycznie nierealizowana szczególnie w państwach liberalnej demokracji.
    Niech Pan oceni efekt wydania przez USA powiedzmy 10 bilionów(tych dużych bilionów) dolarów na zneutralizowanie efektów wywołanych przez w uproszczeniu jednego gostka w turbanie.

    • MICHAL
      11 kwietnia 2016 at 12:02 - odpowiedz

      … i jego watahy.

    • MICHAL
      11 kwietnia 2016 at 15:38 - odpowiedz

      Nie wspominając już o różnego typ Patriot Act-ach czy tysiącach blokad, obostrzeń i inwigilacji.
      Podobnie jak o rosnących w siłę prawackich sfirach(na marginesie przez temat uchodźców PO przerżnęło) w liberalnych demokracjach. Nie długo cała ta Pana wolność pójdzie się je… .

  6. marek
    11 kwietnia 2016 at 19:42 - odpowiedz

    Badania w wielu krajach wskazują na rosnącą religijność muzułmanów, np. z badań przeprowadzonych dla „Jylland Posten” wynika, że 77,2 proc. z około ćwierć miliona wyznawców islamu w Danii uważa, że zalecenia Koranu powinny być ściśle przestrzegane i traktowane dosłownie. W 2006 roku odsetek takich osób wynosił 62,4 procent. 10 lat temu, 37 procent duńskich muzułmanów deklarowało przepisowe modły 5 razy dziennie. Dziś – modli się tak ponad 50 procent badanych.
    http://www.rp.pl/Swiat/151019768-Dunscy-muzulmanie-coraz-bardziej-gorliwi.html

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      11 kwietnia 2016 at 19:59 - odpowiedz

      Ja również powołuję się na te i inne badania. Niestety, niektórzy wolą bronić założonej z góry tezy, zamiast oddać głos rzeczywistości. Prawda jest taka, że muzułmanie się radykalizują, stąd moje obawy i różne propozycje wyjścia z tej sytuacji.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      11 kwietnia 2016 at 20:55 - odpowiedz

      w porzasiu ale Koran moze byc rozumiany wyrywkowo i tak tez przestrzegany, mimo zapewnien o scislosci. Przeciez wiekszosc muzulmanow notorycznie lamie zasady Koranu np alkoholowo. Co zresztą mają powiedziec u nich pytanie o Koran to jak u nas czy lubisz demokrację. eeeee tak, nie?

      • Jacek Tabisz
        Jacek Tabisz
        11 kwietnia 2016 at 22:43 - odpowiedz

        Europejscy muzułmanie się radykalizują, o czym mówi wiele badań. Takie są fakty. Proszę, szanujmy je.

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          12 kwietnia 2016 at 06:48 - odpowiedz

          Wiele badań mówi o nihilizmie wśród młodych bezrobotnych sfrustrowanych a pustkę wyypelnia nawet nie islam ale dżihad . Jak już piszesz co mówią badania to nie rób nadinterpretacji!

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            12 kwietnia 2016 at 09:19

            To bzdura, bo inaczej imigranci innych wyznań zachowywali by się podobnie. Szywaici z Indii strzeliliby do ludzi, mordowali rysowników z europejskich gazet. Tak się nie dzieje.

Zostaw komentarz

Wpisz kod antySPAMowy *