• czwartek, 23 listopada 2017 r.

Wewnętrzna emigracja?

Mirosław Drzewiecki powiedział kiedyś, że Polska jest dzikim krajem. Sporo w tym prawdy, chociaż przyznaję – niektórzy mogą tutaj zaprotestować. Nie będę jednak jak przedstawiciele mainstreamowych mediów krzyczał, że Polacy zwariowali i dlatego deklarują w sondażach poparcie dla PiS. Nie, Polacy nie robią tego dlatego, że zwariowali. Popierają partię Kaczyńskiego ponieważ nie mają żadnej sensownej alternatywy, a opozycja jest po prostu marna. Wpływ na wysokie poparcie ma także bez wątpienia to, że partia ta przynajmniej spełnia swoje obietnice wyborcze dane swojemu elektoratowi (programy socjalne, "rozliczenia" przeciwników politycznych, i tak dalej), co w polityce nie jest takie oczywiste.

Bez wątpienia PiS pogrywa sobie bardzo. Cel jest jeden – stworzenie IV RP (czyli czegoś w rodzaju ''PRL bis'') Jednak przypominam: Prawo i Sprawiedliwość nie jest partią lewicową, tak samo, jak mało z lewicą miała wspólnego PZPR (ale to już temat na inny tekst) Denerwuje mnie też bardzo prymitywny antypisizm niektórych komentatorów, którzy sympatyzują z  tzw. opozycją. Ci ludzie są trochę takimi moherowymi beretami, tyle że są po drugiej stronie barykady. Tak jak kiedyś wszystko było winą Tuska, tak teraz wszystko jest winą PiS, a ten Kaczyński to już w ogóle diabeł wcielony. 

W Polsce nie ma kulturalnego sporu politycznego i wymiany poglądów. Jest za to wojna na noże (oraz małe pistoleciki chętnie pokazywane w windzie). W końcu: "Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podam jeden przykład tego dziwnego chocholego tańca. Dziś wszyscy żyją w Polsce protestem lekarzy rezydentów. Bez wątpienia zarabiają oni za mało. Ale nie o nich mi tutaj chodzi. Kiedy za czasów platformy strajkowali lekarze, niektórzy dziennikarze i publicyści oczerniali lekarzy na prawo i lewo, mówiąc, że ciągle im mało. Dziś te same osoby popierają protest lekarzy rezydentów. Dziwny zanik pamięci? Nie sądzę. Pomijam już fakt, że skandalicznie niskie zarobki lekarzy rezydentów nie są takie od wczoraj, tylko od wielu, wielu lat, i żadna poprzednia ekipa też nic z tym problemem nie zrobiła. 

Kiedy patrzę na to wszystko, co się obecnie dzieje w Polsce, kiedy widzę tą ignorancję zacietrzewienie, głupotę, to zaczynam coraz CZĘŚCIEJ myśleć o wewnętrznej emigracji. W Polsce jeszcze długo dobrze nie będzie, bo musi się przede wszystkim zmienić mentalność ludzi. Politycy nie są jednostkami bynajmniej z kosmosu. Oni są całkiem niezłym obrazem nas samych. Zastanówmy się, ile w nas jest z Ziobry, z Kaczyńskiego czy z Pawłowicz. 

Przy każdych wyborach frekwencja oscyluje w granicach ok. 50 procent. To oznacza, że polowa ludzi nie chodzi na wybory. Oni właśnie wybrali taką wewnętrzną emigrację. Zaczynam to rozumieć…

PS. Jeszcze słów kilka o islamie i uchodźcach (na tym portalu o tym nie wspomnieć nie wypada – w końcu i w tekście na temat podboju kosmosu mozna o islamie ciut napisać prawda?) Mam nadzieję, że przed tym "diabelskim islamem" i uchodźcami uratuje nas przynajmniej akcja "różaniec do granic". W końcu pomodlić się zawsze można.

*Tekst pochodzi z mojego bloga:

https://czpolewka.blogspot.com

Piotr BrowarskiRocznik 1984. Typ osobowości: INFJ-T. Ateista, antyklerykał, obyczajowy liberał oraz gospodarczy umiarkowany lewicowiec. Zawsze w opozycji. Według ''prawdziwych Polaków'' stoi tam, gdzie kiedyś stało ZOMO.

Podobne materiały

32 komentarze

  1. Fantom
    23 października 2017 at 00:09 - odpowiedz

    Że Polacy się żrą między sobą? A kiedy się nie żarli? Trzeba przyjąć do wiadomości, że taki jest nasz charakter narodowy.

    A co do dzikiego kraju, to poczekajmy jeszcze z 20 lat i zobaczymy, które kraje będą naprawdę dzikie. Bo cos mi się wydaje, że my naprawdę możemy się ostać jako ostatni szaniec naszej cywilizacji. I to między innymi dlatego, że taki mamy właśnie charakter narodowy.

  2. lipschitz
    23 października 2017 at 02:52 - odpowiedz

    Nie wiem jaka miałaby być sensowna alternatywa dla pis, bo według mnie wystarczy byle jaka. Nie ma tu postawionych jakiś wysokich standardów, w zasadzie nie ma żadnych standardów.  Nie musisz być mądry, aby wygrywać wybory, możesz być głupi, nawet bardzo głupi i bardzo możliwe, że głupota jest zaletą, tą siłą, programem opozycji, który może pokonać pis. Nie daje najmniejszych szans w wyborach partii intelektualistów – gdyby taka miała powstać, na pewno nie tędy droga. No chyba, że byliby cwani i udawali głupich. Wtedy być może. 

  3. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    23 października 2017 at 11:35 - odpowiedz

    dobry tekst. Ciągle mi się zarzuca że nie walę dość w PiS a właśnie przynajmniej są słowni a to już bardzo dużo w Polsce gdzie wszystko robi się na niby

  4. Elasp
    23 października 2017 at 17:01 - odpowiedz

    Co to ma wspólnego z projektem, który ma lub miałby być poparty przez PiS?

    • Elasp
      23 października 2017 at 17:03 - odpowiedz

      @ p. Wilkowa.

      • ala wilk
        24 października 2017 at 05:22 - odpowiedz

        No to że przeciwnicy aborcji przecież nie popierają PO i Nowoczesnej tylko PiS.

        http://www.ordoiuris.pl/ochrona-zycia/pomoc-dla-kobiet-i-rodzin-zamiast-aborcji-nowy-projekt-ustawy-i-zmiana-przepisow

        • Elasp
          24 października 2017 at 12:35 - odpowiedz

          Co z tego, że popierają PiS, ważne jest to, czy PiS popiera w tym względzie zwolenników usuwania ciąży pozamacicznej (jeżeli takowi są). A nie popiera, jak o tym doskonale wiesz.  

          • ala wilk
            25 października 2017 at 06:26

            Jezeli zwolennicy zakazu usuwania ciąży pozamacicznej popierają PiS to oznacza że z tą partią wiążą swoje nadzieje – a nie z PO czy Petru. 

          • Elasp
            25 października 2017 at 08:15

            Co z tego, że wiążą? Mogą wiązać bezpodstawne – i zapewne tak właśnie jest.

            .

            Kolejny absurdalny i śmieszny argument  nieszczęsnej p. Wilkowej, równie mądry tym razem jak powiedzenie np. "- Ludzie, nie chodźcie w butach! – Ale dlaczego? – Bo przestępcy chodzą w butach. Co, może nie chodzą!?". Człowiek nie potrafiący logicznie myśleć – a więc znacznie częściej kobieta jak mężczyzna – zostaje człowiekiem lewicy. W pewnym sensie nie ma on (ona) innego wyjścia – taki już jego (jej) los i przeznaczenie.

          • ala wilk
            25 października 2017 at 09:04

            http://www.fronda.pl/a/walinowicz-aborcja-to-kolejny-gwalt-na-kobiecie,79266.html

            To jest własnie prawicowa logika – zmuszanie kobiety do urodzenia dziecka gwałciciela a jednoczesnie wychwalanie proaborcyjnego Putina pod którego rządami w Rosji wykonuje się milion aborcji rocznie.

             

          • Elasp
            25 października 2017 at 12:11

             Czy uważasz, że kobieta powinna być zmuszona do urodzenia dziecka, którego płci nie akceptuje? Może być tak, że kobieta marzyła i marzy np. o synu, a na świat ma przyjść córka. Czy jest to, twoim zdaniem, podstawa do aborcji? Jeżeli nie, to dlaczego?    

          • ala wilk
            26 października 2017 at 07:03

            Nie. Uważam że podstawą do aborcji powinny być względy medyczne. Jeżeli ciąża jest zagrożeniem dla zdrowia i życia kobiety to kobieta powinna mieć prawo do aborcji. Jeżeli psychiatra stwierdzi że w wyniku urodzenia dziecka pochodzącego z gwałtu pogorszy się stan psychiczny kobiety to powinna mieć prawo do aborcji.

            Plus oczywiście edukacja seksualna i darmowa antykoncepcja bez recepty.

            Natomiast prawica stawia wyżej względy religijne niz medyczne. Tylko ciekawe że nie dotyczy do Putina i Orbana których uwielbiacie mimo że w ich krajach aborcja jest dozwolona i wykonuje się tam o wiele więcej aborcji niż w Polsce.

             

          • Elasp
            26 października 2017 at 09:17

            "Jeżeli psychiatra stwierdzi że w wyniku urodzenia dziecka pochodzącego z gwałtu pogorszy się stan psychiczny kobiety to powinna mieć prawo do aborcji."

            .

            A jeżeli psychiatra stwierdzi, że w wyniku urodzenia dziecka płci żeńskiej pogorszy się stan psychiczny kobiety, to co wtedy?

          • ala wilk
            26 października 2017 at 09:54

            To wtedy też. Generalnie bardziej ufam lekarzom niż prawicy no ale jestem lewaczką. My lewacy tak mamy. 

            Na pewno lepsze to niż prawicowe zmuszanie kobiety do rodzenia dzeicka niepełnosprawnego czy z gwałtu.

          • Elasp
            26 października 2017 at 15:17

            Jednym słowem, stawiamy na szali czyjeś zdrowie i czyjeś życie i wybieramy zdrowie tej pierwszej osoby. Dlaczego?

            .

            Czy może dlatego, że jest większa i potrafi wyrazić swoje myśli? Czym to się różni od nieludzkiego traktowania ludzi nie w pełni rozwiniętych, o jakim poucza historia? Upośledzonych, albinosów, karłów, itd. których los przez całe wieki był tragiczny, tylko dlatego, że różnili się od "normalnych", w pełni rozwiniętych ludzi? Postęp kultury europejskiej polegał – zawsze mi się tak wydawało – również na tym, że dostrzeżono w nich ludzi. Jak rozumiem, mamy odbierać im ten status dla czyjejś wygody – ? Mnie widok starych, nieporadnych ludzi wprawia w prawdziwe przygnębienie – może więc czas ich utylizować, aby nie szpecili nam krajobrazu?    

            .

            Jednym słowem, jakie jest więc uzasadnienie tego "to też"? Nie wystarczy powiedzieć: "to też", trzeba jakoś uzasadnić swoje stanowisko.   

          • Elasp
            26 października 2017 at 21:49

            Można się zastanowić, czy słowa "kult młodości" (oraz "kult piękna") nie mają już teraz bardziej dosłownego znaczenia. Jestem ciekaw, czy ktoś podliczył wszystkie śmiertelne ofiary tego kultu, propagowanego przez koncerny farmaceutyczne, kosmetyczne, odzieżowe, filmowe i im p. Kult ten ma swoich świętych (swoje "ikony"), swoich papieży ("dyktatorów mody", "kultowych reżyserów", i im p.) i oczywiscie powiększający się nieustannie krąg wyznawców.

            .

            1. Jestem ciekaw opinii racjonalistów nt tego kultu (jak mi się zdaje, neopoganskiego).

            .

            2. Jestem także ciekaw ich opinii w kwestii ewentualności daleko idącego wpływu kultury homoseksualnej (nie od dziś rozmilowanej w zmyslowym pięknie młodości) na powstanie i rozprzestrzenianie się tego neopoganskiego kultu. 

          • Elasp
            26 października 2017 at 22:00

            Odpowiednikiem chrztu jest bardzo wczesna seksualizacja dzieci (już nawet sześciolatków czy siedmiolatków), łatwa do zrozumienia przyjąwszy hipotezę o homoseksualnych korzeniach i źródłach tego w istocie prostackiego i wulgarnego zabobonu, upodabniającego nas do zwierząt, nie – ludzi.

          • Elasp
            27 października 2017 at 17:15

            Jestem ciekaw, jak ma sie idea neutralności światopogladowej państwa do wszechobecności oznak tego kultu w przestrzeni publicznej. Kult ten można, jak sądzę, nazwać homosensualizmem. 

            .

            Myślę, że można by ponadto rozważyć hipotezę, zgodnie z którą chrześcijańska Europa od wieków jest w sposób często zamaskowany atakowana przez niebezpieczną myśl obcą. Elementarne zestawienie tych wrogów:

            '

            – gnoza, reprezentowana przez część tradycji renesansowej i oświeceniowej, protestantyzm Lutra i wolnomularstwo, przez wywodzący się z filozofii Oświecenia i judaizmu marksizm i komunizm (bolszewizm), oraz przez New Age, 

            .

            – satanizm, reprezentowany przez islam oraz, z drugiej strony, przez wyżej wzmiankowany homosensualizm.

            .

            – neopogaństwo w postaci ekologizmu (kultu ziemi).

             

             

             

            .

             

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            27 października 2017 at 19:45

            Jestem częścią tradycji oświeceniowej i nie reprezentuję gnozy. Ba! Zdarzało mi się kłucić z gnostykami i to na ostro, Jeśli chodzi o satanizm, to muzułmanie uważają się za dobrych wyznawców jedynego boga. Jest odłam satanistyczny (to prawda!), ale on przejawia bardzo pacyfistyczny stosunek do świata w przeciwieństwie do muzułmanów nie-satanistów. Sekta satanistyczna w islamie nie szerzy też swojego wyznania. Islamscy sataniści są prześladowani przez zwykłych muzułmanów, podobnie jak chrześcijanie, judaiści, politeiści, sikhowie, bahaiści i ateiści.

          • Elasp
            27 października 2017 at 20:47

            Tak, tylko coś może być w istocie gnozą lub satanizmem pomimo iż osoba broniąca danego poglądu nie używa w stosunku do niego takich określeń, a nawet spiera się z innymi, którzy w odniesieniu do własnych stanowisk używają takich pojęć. Oświecenie w istocie wpusuje się pod względem przekazu w gnostycki opis świata, tylko używa innych słów. To samo dotyczy (mutatis mutandis) islamu. Sam "humanizm", z którego O. się wywodzi, to pewna wersja gnostyckiego kultu eona Athroposa. Jest on (ten kult) sprzeczny z naukową wizją człowieka, nie przypisującą mu miejsca wyjątkowego.

  5. Lucyan
    24 października 2017 at 13:06 - odpowiedz

    Kluczem do wygrania wyborow jest 500+. PO zrozumialo o co chodzi i proponuje 500+ juz od pierwszego dziecka. W ten sposob dostanie wyborcow z jednycm dzieckiem i jednym wnuczkiem, a nawet moze odebrac wyborcow z 2+ dziecmi bo kto ma dwoje to i prawdopodobnie ma i jedno dzieko tez. Poza tym 500+ powinno byc niezaleznie od dochodow, to nie jest zadna pomoc socjalna. Mam nadzieje, ze PiS sie nie zorientuje, i nie przebije PO. PO i tak mniejsze zlo niz PiS.

    • Elasp
      24 października 2017 at 19:03 - odpowiedz

      Kluczem do wygrania wyborów nie są obietnice, ale spełnianie obietnic. Wystarczy porównać dwa twierdzenia: "PO spełnia obietnice wyborcze" i "PiS spełnia obietnice wyborcze", aby wiedzieć, kto wygra wybory i dlaczego.  

      • Elasp
        24 października 2017 at 19:23 - odpowiedz

          Naprawdę, dywagacje na temat: "co opozycja powinna zrobić, aby wygrać wybory?" są pozbawione sensu. Nikt nie bierze na poważnie ani opozycji, ani tego, co mówi i co obiecuje. Ci ludzie – to znaczy przedstawiciele opozycji parlamentarnej – powodowani paniczn strachem walczą teraz usilnie o to, aby w ogóle dostać się do parlamentu – zaczynają więc walkę już nie "o Polskę", ale o relatywnie łatwe i wysokie zarobki przez kolejne cztery lata, ktorych perspektywa wcale nie jest obecnie pewna (jak pokazują sondaże). Myślę, że najbardziej spanikowani i zagrożeni doprowadzą do rozpadu PO, albo odejdą z tej partii do jakiegoś nowego, pospiesznie zmontowanego tworu.     

        • Lucyan
          24 października 2017 at 20:28 - odpowiedz

          Nie wiem co zrobi PO, ale PiS obliczyl ze na 1-sze dziecko potrzeba 20 mld.  To smieszna suma. Wystarczy zabrac kosciolowi i ograniczyc forse na wojskowy zlom. PiS nazywa to hucpa. Ale PiS nie ma juz komu zabrac 🙂 Kosciolowii przeciez nie zabierze.

          • Vernon_Roche
            24 października 2017 at 21:23

            @LUCYAN
            Poza tym musi mieć kasę na płacenie ELASPOM za trolowanie w Internecie. 🙂
             

          • Vernon_Roche
            24 października 2017 at 21:31

            Nie ma na służbę zdrowia, bo kradną dla siebie. 
            Mówili, że wystarczy nie kraść, a sami pisowcy za dużo ukradli. 
            Ile to już rezydenci protestują? 23 dobę?

            Czepiają się geszefciarze ludzi, piszących o skokach: http://www.rp.pl/Media/171029456-Skok-na-dziennikarzy-piszacych-o-kasach.html .

          • Vernon_Roche
            24 października 2017 at 22:00

            Poza tym zniknie PO to wcześniej czy później zniknie też PiS.
            PiS nie istnieje bez PO, na temat którego PiS ma obsesje (i w związku z którym Kaczyński ma kompleksy). Wystarczy popatrzeć o czym napisał u góry ELASP. PiS nie istnieje bez PO. Zaczynają się na nim i kończą. Poza tym w dużym stopniu są gorszą wersją PO.

          • ala wilk
            25 października 2017 at 06:23

            Bo służba zdrowia jest z definicji antypisowska – przecież lekarze wstrzykują chemię i szczepionki. Dlatego nie ma kasy na służbę zdrowia a jest dla Misiewiczów. 

Zostaw komentarz

Wpisz kod antySPAMowy *