• niedziela, 23 lipca 2017 r.

Nie jestem za usuwaniem Izraela, ale nie wierzę w jego utrzymanie na dłuższą metę. Wyjaśnienie dla pani Alicji Szaniawskiej

Pani Szaniawska popełniła artykuł niby to polemiczny ze mną, ale w sumie już nie wiem, bo powołuje się na moją rozmowę z Janem Wójcikiem, w której poruszalismy nieco inne rzeczy niż te, o których wspomina p. Szaniawska w swojej pseudo-polemice:

http://racjonalista.tv/postulaty-obroncow-muzulmanow-niech-europejki-chodza-zakwefione-i-niech-zniknie-izrael/

„…Aby walczyć o pokój na Ziemi, pan Napierała znów zasugerował, że Izrael powinien zniknąć. Czemu? A bo pewnie dlatego, że drażni muzułmanów. A muzułmanów nieładnie jest drażnić, więc niech Izrael zniknie. To zapewne, z puntu widzenia pana Napierały, myślenie „humanistyczne”. Oczywiście pan Napierała twierdzi, iż sam nie chce usuwać Izraela, lecz radzi Żydom, aby sami się usunęli. Ot tak, żeby nie drażnić muzułmanów…” –

oczywiście nic a nic pani Szaniawska nie zrozumiała… Ja po prostu nie wierzę w możliwość utrzymania Izraela na dłuższą metę wbrew miliardowi muzułmanów, doradzam się przeprowadzić, bo już i tak laiccy Izraelczycy wyjeżdżają do USA, bo mają dosyć ortodoksów i muzułmanów. Jacek Tabisz się już na mnie zdenerwował ponieważ on startuje z pozycji że Izrael ma pozostać tam gdzie jest. Ja uważam że Izraelczycy mają prawo pozostać i bronić się po prostu na ich miejscu odpuścilibym. Moja opinia wynika z sympatii do żydów a nie niechęci.

„…Coraz bardziej zdumiona, coraz mocniej przecierając oczy, śledzę niektóre wykwity poprawności politycznej pączkujące w sieci…”

Mam gdzieś poprawność polityczną, po prostu uważam, że skoro raz przyjechali to mogą też wyjechać, nie jestem za zmuszaniem ich do tego, żeby było jasne.

„…niech Europejki chodzą zakwefione…”

Nie jestem za tym, żeby było jasne. Piszę, bo pani Szaniawska polemizuje nie czytając wystarczająco dokładnie moich tekstów, by rozumieć moje poglądy, więc może jak tu wkleję to będzie jasne. Najgorzej jak ktoś nie czyta, bo MYŚLI, że wie co jest dalej i potem huzia polemizuje … pozdrawiam mimo wszystko…

 

Naiwność i zdrada. Odpowiedź Alicji Szaniawskiej

Piotr NapierałaPiotr Marek Napierała (ur. 18 maja 1982 roku w Poznaniu) – historyk dziejów nowożytnych, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii. Zajmuje się myślą polityczną Oświecenia i jego przeciwników, życiem codziennym, i polityką w XVIII wieku, kontaktami Zachodu z Chinami i Japonią, oraz problematyką stereotypów narodowych. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów w latach 2014-2015. Autor książek: "Sir Robert Walpole (1676-1745) – twórca brytyjskiej potęgi", "Hesja-Darmstadt w XVIII stuleciu, Wielcy władcy małego państwa", "Światowa metropolia. Życie codzienne w osiemnastowiecznym Londynie", "Kraj wolności i kraj niewoli – brytyjska i francuska wizja wolności w XVII i XVIII wieku" (praca doktorska), "Simon van Slingelandt – ostatnia szansa Holandii", "Paryż i Wersal czasów Voltaire'a i Casanovy", "Chiny i Japonia a Zachód - historia nieporozumień". Reżyser, scenarzysta i aktor amatorskiego internetowego teatru o tematyce racjonalistyczno-liberalnej Theatrum Illuminatum

Podobne materiały

32 komentarze

  1. dżizas
    2 czerwca 2016 at 17:39 - odpowiedz

    Ja raczej sądzę, że Izrael przetrwa, choć gdybym był Izraelczykiem to by mnie tam i tak jasny szl*g chyba trafił. Jeśli już miałbym tam pozostać, to na pewno osiedliłbym się w Tel Awiwie, bo to chyba jedyne normalne miasto w tamtych okolicach. W Jerozolimie, pełnej oszołomów, religiantów i wariatów wszelakich abrahamowych wyznań, obediencyj i denominacyj dostałbym normalnie szału.
    🙂

  2. Katarzyna
    2 czerwca 2016 at 18:39 - odpowiedz

    Co ciekawe, ta sama pani Szaniawska pisała niedawno, jak to źle jest polaryzować, a teraz sama wmawia radykalizm oponentom.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      2 czerwca 2016 at 18:47 - odpowiedz

      No tak to zwykle bywa

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      2 czerwca 2016 at 22:31 - odpowiedz

      Moim zdaniem nawoływanie do samolikwidacji Izraela jest dość radykalne.

  3. Tadeusz
    3 czerwca 2016 at 00:30 - odpowiedz

    Ja życzę Izraelowi żeby wytwał i przede wszystkim uregulował sytuację z Palestyną jeżeli chce być po dobrej stronie historii, z drugiej strony państwo które jako jedyne w regionie ma broń jądrową, ale nieoficjanie więc nie podlega zobowiązaniom traktatowym, ma świetną armię i jeszcze lepszy wywiad, który np. szybko zakończył przygodę Iranu z wzbogacaniem Uranu zabijając im fizyków, prowadzi najdłuższą w nowożytnym świecie okupację i metodyczny proces wysiedlania – trudno mi postrzegać to państwo w kategoriach ofiary, naprawdę trudno.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      3 czerwca 2016 at 00:42 - odpowiedz

      No właśnie z jednej strony państwo to jest zagrożone terroryzmem a z drugiej konwencjonalnie i atomowo jest silne

  4. Woffwoff
    3 czerwca 2016 at 06:05 - odpowiedz

    Tak samo, jak irytuje mnie bezkrytyczne podejście do Islamu, tak tak samo irytuje mnie bezkrytyczne podejście do Izraela.
    Kto jeszcze nie widział filmu „Zniesławienie” Yoava Shamira, ten niech zobaczy. Trochę otwiera oczy.

  5. Tadeusz
    3 czerwca 2016 at 10:47 - odpowiedz

    Warto też zobaczyć ‚Pięć rozbitych kamer’.

    I zamiast tailera to, że żeby zobaczyć jaki potencjał ma dobra, prawdziwa dokumentalistyka (bo dziś niestety ten gatunek to w 80% spiskowe głupoty):

    https://www.youtube.com/watch?v=i1wEszQYEzg

  6. Crow
    3 czerwca 2016 at 14:54 - odpowiedz

    Moim zdaniem Pana spostrzeżenia na temat Izraela są całkiem słuszne, a ich przesłanie jest zupełnie racjonalne (choć na pewno kontrowersyjne).
    .
    Jedno nie ulega wątpliwości, żydowskie państwo ma prawo pozostać tam gdzie jest i nikt mu tego nie odmawia. Sąsiedzi z kolei, powinni to zaakceptować, czy im się to podoba czy nie.
    .
    Problem w tym, że oni akceptować tego wcale nie chcą i prawdopodobnie nie ma siły, która by ich do tego przekonała lub zmusiła. Dlatego właśnie – choć podkreślam, że jestem w pełni po stronie Izraela, a samych żydów na prawdę lubię – zgadzam się z Panem, że walka o istnienie tego państwa, w tamtym, konkretnym miejscu, może być po prostu zbyt uciążliwa, a na dłuższą metę wręcz nieopłacalna.
    .
    Żydzi oczywiście mają pełne prawo, by tam być i by walczyć o swój kraj. Pytanie tylko, jak długo będzie im się chciało walczyć i na ile ta walka ma sens?
    .
    Wiem, wiem, łatwo jest decydować o losie innych. Powiem jednak szczerze, że gdyby sytuacja Polski była podoba do sytuacji Izraela (otoczenie przez przeważających liczebnie wrogów), to też był bym za tym, żeby się wynieść w inne miejsce (sam na pewno bym tak zrobił).

  7. Piotr Browarski
    Piotr Browarski
    3 czerwca 2016 at 22:44 - odpowiedz

    Dziwi mnie trochę ta nagonka na Piotra Napierałę. Pomysł przeniesienia(?) wszystkich Żydów z Izraela np do USA jest mało realistyczny. Ale faktem jet też, że ulokowanie tego państwa jest mało szczęśliwe.

    • Katarzyna
      3 czerwca 2016 at 23:11 - odpowiedz

      Dokładnie. Właściwie dlaczego nie stworzono im państwa w Niemczech?

      • Jacek Tabisz
        Jacek Tabisz
        3 czerwca 2016 at 23:39 - odpowiedz

        Bo za jakiś czas by ich znów tam zabili.

        • Katarzyna
          4 czerwca 2016 at 00:02 - odpowiedz

          Ale kto? „Oni” byliby bardziej krwiożerczy niż Arabowie wokół Izraela?

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            4 czerwca 2016 at 01:14

            Holokaust był bardziej krwiożerczy. Swojego państwa łatwiej bronić niż wynajętego pokoju. Dodam, że nie jestem Żydem, bo pewnie wiele osób tak pomyślało z uwagi na to, że bronię przyzwoitości. Nie nawołuję do (samo)likwidacji Jemenu czy Iranu i jestem wstrząśnięty tym, co piszecie o Izraelu. Hańba.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            4 czerwca 2016 at 07:02

            Myślałem raczej o osiedleńczym stanie w USA takim żydowskim Utah

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          4 czerwca 2016 at 07:09 - odpowiedz

          Ja wierzę w Stany zjednoczone że jednak byłoby dobrze

      • Piotr Napierała
        Piotr Napierała
        4 czerwca 2016 at 07:10 - odpowiedz

        Niemcy to naród zbyt jednolity. Lepiej usa

      • Rafał Gardian
        Rafał Gardian
        4 czerwca 2016 at 21:39 - odpowiedz

        Utworzyć zaraz po II wojnie państwo żydowskie w kraju, w którym ludność zgotowała rzeź Żydom i dopiero rozpoczynała amerykańską „reedukację”? Chyba nie pomyślała Pani przed napisaniem tego komentarza.

        • Katarzyna
          8 czerwca 2016 at 23:03 - odpowiedz

          Wielu Żydów zostało w Niemczech.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      4 czerwca 2016 at 07:15 - odpowiedz

      Nie wiem. Może to koraszewski który nazwał mnie kiedyś nazistą bo pisze o Izraelu bez sentymentów ich tak napuścił na mnie

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      4 czerwca 2016 at 07:19 - odpowiedz

      Żydowskie Utah

  8. Janusz
    Janusz
    4 czerwca 2016 at 00:11 - odpowiedz

    Izrael nie zniknie bo choc jest b maly Izraelici wiedza jak go obronic . W wojnie z Arabami Arabowie moga przgrac wiele razy. Izrael moze przegrac tylko raz.
    Pokoj na polwyspie jest mozliwy .Wymaga tylko aby panstwa sasiadujace z Izrealem uznaly jego istnienie i chcialy wspolegzystowac. Bez tego konflikt bedzie dlugi i moze skonczyc sie uzyciem broni nuklearnej. To byla by katastrofa dla milionow ludzi na Bliskim Wschodzie. Amen i Shalom.
    Ja popieram Izraelitow poniewaz dolozyli sie znacznie do zachodniej zywilizacji.Jest to jedyny kraj bez duzych zloz ropy a pomimo tego prosperujacy ekonomicznie, technologicznie i naukowo. Jestem ateista ale uwazam ze Zydzi wynalezli najwieksze religie swiata ktora jest czescia naszej cywilizacji. Jak pisze zacny i umiarkowany Jacek Tabisz Izrael zasluguje na pomoc i poparcie .
    Zaden narod nie jest idealny. Zydzi popelnili wiele bledow
    w polityce ale mowa o zniknieciu ich z powiedrzchi ziemi
    jest barbarzynstwem pogrobowcow Adolfa .

  9. mieczysławski
    4 czerwca 2016 at 12:34 - odpowiedz

    Prezydent Obama odwrócił się od Izraela.
    Po wojnie „obronny brzeg” działania militarne zostały ocenione jako „nadmierna reakcja” i pojawiła się groźba wstrzymania pomocy wojskowej. Później jest „dziwne porozumienie” z Iranem dotyczące wzbogacania uranu i zniesienie sankcji gospodarczych, co skutkuje wzrostem zbrojeń i wzmocnieniem poparcia dla szyitów w Yemenie, Afganistanie, Iraku, Syrii, Libanie itd.
    Przywódcy Iranu publicznie mówią o zniszczeniu Izraela.
    Większość państw arabskich odmawia uznania prawa do istnienia Izraela.
    Jeżeli Izrael straci głównego sojusznika, USA, to będzie poważnie zagrożony. Może to wywołać kolejny kryzys migracyjny, bo Żydzi zaczną uciekać do Europy Wschodniej.

  10. Rafał Gardian
    Rafał Gardian
    4 czerwca 2016 at 21:48 - odpowiedz

    Co do tej idei są 2 „ale”:
    1) Jakim cudem wszyscy Żydzi z Izraela mieliby dobrowolnie zachcieć opuścić ojczyznę i swój dobytek? Nawet jakby była jakaś zorganizowana akcja to część z nich (pewnie znaczna) by chciała zostać.
    2) Czy nie zostałoby to potraktowane przez „stronę islamską” (przepraszam za uproszczenie) za dowód słabości „naszych”? Czy kiedy ich żądanie na usunięcie Izraela z Palestyny zostałoby ziszczone, to nie poszłoby kolejne? Islam to w końcu religia ekspansjonistyczna.

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      4 czerwca 2016 at 21:53 - odpowiedz

      Ja mam trzecie „ale”. Jak można z jednej strony wybielać przemoc ze strony islamu, a z drugiej zachęcać Żydów do opuszczenia własnego państwa? Skoro islam jest, zdaniem Piotra, „demonizowany”, to niby z jakiej racji Piotr ma w ogóle jakiś problem z Izraelem?

      G. – (samo)likwidacja Izraela zachęci triumfujących dżihadżystów do dalszych działań. Kierując się ich zachłanną pobożnością, następne są Bałkany i Andaluzja.

      • Piotr Napierała
        Piotr Napierała
        5 czerwca 2016 at 10:54 - odpowiedz

        Islam to jedno a polityka sąsiadów Izraela trochę co innego istnienie Izraela podkopuje stosunki eu świat arabski dlatego ue olewa Izrael

        • Jacek Tabisz
          Jacek Tabisz
          5 czerwca 2016 at 11:03 - odpowiedz

          Znikniesz Izrael, to Bałkany i Andaluzja będą podkopywać te stosunki. Dasz Budapeszt i Sewillę „prawym właścicielom”, będą kolejne roszczenia. Politycy UE są bezrozumni, jeśli sądzą, że Izrael podkopuje ich relacje z islamem, ideologią a nie racjonalnym politycznym myśleniem dla dobra mieszkańców.

Zostaw komentarz

Wpisz kod antySPAMowy *