• sobota, 29 lipca 2017 r.

Demokracja zwycięży! Bogdan Zdrojewski i manifestacja KOD we Wrocławiu

 

„Mamy marionetkę na Krakowskim Przedmieściu, mamy kukiełkę na Alejach Ujazdowskich” – mówi na demonstracji w obronie demokracji Bogdan Zdrojewski, a nad nim powiewają flagi wrocławskiego KOD, Polski i UE. Legendarny prezydent Wrocławia przypomina, że ostatni raz stał z megafonem na Placu Solnym w obronie Litwy przed upadającym Związkiem Radzieckim. Teraz stanął w tym miejscu ponownie.

Podobne materiały

39 komentarzy

  1. Dariusz
    12 grudnia 2015 at 21:17 - odpowiedz

    Zdrojewski…PO…brr…hipokryci. To bezczelność że ten osobnik staje na czele tej demonstracji.

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      12 grudnia 2015 at 21:28 - odpowiedz

      Zdrojewski był jednym z wypowiadających się podczas demonstracji. Wrocławianie go lubią, to miało znaczenie, że przyszedł. Jak wiesz, moja ocena PO jest skrajnie odmienna od Twojej, ale nie jestem neokomunistą (SLD – wielu lubię, ale oni nie są neokomunistami jak Ty).

      • Dariusz
        12 grudnia 2015 at 21:53 - odpowiedz

        Nie jestem neokomunistą i nigdy nim nie byłem . Jestem zaś zdecydowanym przeciwnikiem PO i PiS. Uważam ten układ okupujacy od 10 lat kraj za jedną wielką patologię. Jedni i drudzy są w podobnym stopniu zepsuci oraz odpowiedzialni za niszczenie demokracji i dalszą klerykalizację. Przypominam że PO również naruszyła konstytucję wyborem dwóch sędziów. Wszelacy Platformersi i Pisiory powinni być przegnani nahajkami z tej manifestacji.

        • Jacek Tabisz
          Jacek Tabisz
          13 grudnia 2015 at 01:15 - odpowiedz

          Naruszyłaby, gdyby zignorowała wyrok TK w tej sprawie, tak jak czyni to PiS. PO zawsze była lepsza od PiS i chyba ciężko w to wątpić, patrząc na to co się dzieje…

    • krzysztof
      12 grudnia 2015 at 21:33 - odpowiedz

      Tak. Zamach na demokrację, kaczyzm, totalitaryzm, bezprawnie, a sondaże jakoś nie wskazują na spadek notowań wpisu.
      Bronia demokracji ale jej nie akceptują. Ot ciekawostka 🙂

      • Jacek Tabisz
        Jacek Tabisz
        13 grudnia 2015 at 00:50 - odpowiedz

        Jeśli ktoś stawia siebie ponad prawem, trzeba bronić demokracji. Demokracja nie polega na negowaniu orzeczeń TK przez sejm, lub – na przykład – na uchwale większości polegającej choćby na tym, aby usunąć wszystkich posłów PO czy Nowoczesnej z sejmu. Oni mają być w tym sejmie, choć stanowią mniejszość i większość nie może ich wygonić. Tak samo nie może stawiać swoich opinii na temat konstytucji ponad opiniami TK. To są ramy, w których działają partie, niezależnie od tego, czy mają 5% poparcia czy 45% poparcia. Oczywiście te ramy można zmieniać, ale zgodnie z prawem, w ramach prawa. Pewnych rzeczy zaś nie można robić (wykluczenie z obrad nielubianych posłów przez większość itp.). To co tu napisałem, nie jest żadną opinią. Tak po prostu działa demokracja. Proszę to przeczytać kilka razy, aż Pan to zrozumie, z pożytkiem dla Pana. Protestujący, jak też i ja, nie protestujemy przeciwko temu, że PiS stanowi większość w parlamencie. Protestujemy przeciwko stawianiu się posłów i posłanek PiS ponad obowiązującym prawem. Prawo nie działa też wstecz. Przykładowo – Duda ułaskawił kolesia, który jeszcze nie był skazany. To absurd i atak na państwo prawa, bez którego demokracja nie może działać. A co PiS zrobiłby w ramach demokracji – jego sprawa, może mi się to podobać, czy nie, mogę to krytykować albo chwalić, ale póki robiłby to w ramach demokracji, nie mógłbym protestować przeciwko samemu faktowi, że tak się dzieje.

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          13 grudnia 2015 at 01:03 - odpowiedz

          To o czym piszesz to LIBERALNA demokracja. PiS jest partią demokratyczną większość może wszystko TO pis broni demokracji czystej

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            13 grudnia 2015 at 01:11

            W świetle naszej konstytucji większość nie może wszystkiego. A konstytucja istnieje i wcale nie tak łatwo ją zmienić. PiS może sobie bronić demokracji „czystej” tam, gdzie ona istnieje, czyli w jakimś innym kraju, ale nie ma chyba takich.

          • olrob
            13 grudnia 2015 at 20:14

            Liberalna Demokracja nie utrzyma się bo nie chce jej większość obywateli. Większość popiera socjal-demokrację lub narodową socjaldemokrację

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 20:20

            Większość nie głosuje

        • krzysztof
          13 grudnia 2015 at 08:46 - odpowiedz

          Ja tam nie mam szczególnych złudzeń. TK został upolityczniony i wciagniety do rozgrywek politycznych przez poprzednia władze. To oni zaczęli kombinować przy demokracji, to oni dokonali niekonstytucyjnego wyboru w imię partykularnych interesów swojej partii.
          Oczywiście antydemokratyczne i niekonstytucyjne działania poprzedniej władzy nie usprawiedliwiają to działań pisu, aczkolwiek skutecznie w mej opinii osmieszaja i kompromituja owych „obrońców demokracji”.
          Bo tutaj wcale IMHO też nie chodzi o obronę demokracji. Sądzę ze to jest demonstracja antykaczystkowska a nie prodemokratyczna.

  2. Stefan
    13 grudnia 2015 at 00:27 - odpowiedz

    Mam nadzieję że katolicy mnie nie zgładzą!

  3. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    13 grudnia 2015 at 01:01 - odpowiedz

    PiS to znakomici demokraci większość ma zawsze rację itd. Za to kiepscy z nich liberałowie. To wolności i konstytucji trzeba bronić. Demokracji nic nie grozi

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      13 grudnia 2015 at 01:13 - odpowiedz

      Demokracja polega też na możliwości przeprowadzenia kolejnych wyborów tak, aby wszyscy mieli szanse. PiS zmierza do utrudnienia osiągnięcia dobrych wyników partiom, które nie są PiS. Na przykład chce stworzyć „narodowe” media. Nie dopuszcza partii opozycyjnych do prac w komisjach etc.

      • Aram
        13 grudnia 2015 at 01:32 - odpowiedz

        Media publiczne muszą być narodowe i patriotyczne, a nie partyjne i libertyńskie. Mają informować, wychowywać, kształcić, propagować kulturę przez wysokie „K” i mają dać wypowiedzieć się swoim gościom, jeśli już ich do studia zapraszają. Z tego właśnie względu, nieodzowne są również zmiany personalne, ale to w obecnej, trudnej sytuacji TVP chyba dziwić nie może.

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          13 grudnia 2015 at 02:35 - odpowiedz

          Media muszą mówić prawdę a nie bzdury ku pokrzepieniu serc

          • krzysztof
            13 grudnia 2015 at 08:50

            Można mówić prawdę a być nieobiektywnym 🙂

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 15:05

            Nie

          • krzysztof
            13 grudnia 2015 at 19:21

            Oczywiście. Nawet przedstawiając fakty (czyli mówiąc prawdę) można subiektyzowac, relatywizować, wartościować, pomijać wątki, manipulować akcentami oraz objętością czy proporcjami przekazu.

      • Aram
        13 grudnia 2015 at 01:46 - odpowiedz

        „Nie dopuszcza partii opozycyjnych do prac w komisjach etc.”

        To nieprawda, w kilku kluczowych komisjach sejmowych przewodniczącymi są przedstawiciele opozycji (zwłaszcza PO).

      • Piotr Napierała
        Piotr Napierała
        13 grudnia 2015 at 03:16 - odpowiedz

        Póki tego nie zrobią są znakomitymi demokratami. Możliwe że to im wystarczy

  4. Aram
    13 grudnia 2015 at 01:26 - odpowiedz

    Takie słowa z ust przedstawiciela byłej partii władzy to szczyt hipokryzji i obłudy. To za rządów PO-PSL doszło do zamachu smoleńskiego, wielu ludzi straciło życie w sposób skrytobójczy, to PO bało się demokratycznych wyborów i łamiąc Konstytucję, przegłosowało swoich sędziów do TK, powołało Rzecznika Praw Obywatelskich tuż przed wyborami, to PO łamało Konstytucję, a nawet mordowało Polaków. Jak można tak nieświadomych ludzi podburzać i straszyć, skoro to Wy, ludzie z Platformy, macie krew na rękach i wielokrotnie łamaliście prawa człowieka? I jeszcze jedno – prezydent Duda został wybrany w demokratycznych wyborach, podobnie jak Pani premier Szydło. I – na szczęście – nie są niczyimi marionetkami, ani tych ze wschodu, ani tych z zachodu. Jeśli nimi zostaną, to skończą jak poprzednia władza (albo i gorzej).

    • Jacek Tabisz
      Jacek Tabisz
      13 grudnia 2015 at 01:32 - odpowiedz

      Tylko, że nie było zamachu smoleńskiego. Była katastrofa. Jak można uważać pomówienia za fakty?

      • Aram
        13 grudnia 2015 at 01:42 - odpowiedz

        Kiedyś odwiedziłem stronę internetową komisji Millera i natknąłem się na rzekomy dowód, jakoby samolot uderzył w drzewo, a mianowicie powbijane fragmenty Tupolewa w brzozie. To miał być kluczowy dowód na to, że jednak kontakt samolotu z drzewem był. Tyle tylko, że na YouTube jest fragment z rosyjskiej telewizji (chyba państwowej) kilkadziesiąt, może z godzinę po tzw. katastrofie, gdzie na zbliżeniach tych fragmentów nie było! To samo miejsce drzewa i … czyściutko. Z takim właśnie pytaniem zwróciłem się do komisji Millera, dołączając ten filmik w linku, ale odpowiedzi od tej komisji nigdy nie dostałem, nawet nie próbowali tego tłumaczyć. Nadmienię tylko, że to było specjalne miejsce, gdzie prosili o pytania w razie różnych wątpliwości. Tak właśnie działała ta komisja, z miesięczną pensją dla dr. Laska w wysokości ponoć 7-miu tysięcy złotych.

        To jest tylko jeden przykład na manipulację Rosjan i – niestety – rządu premiera Tuska.

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          13 grudnia 2015 at 02:34 - odpowiedz

          Wie pan co. Mam w dupie czy Smoleńsk to byl zamach czy nie. Są tysiąckrotnie ważniejsze sprawy

          • Aram
            13 grudnia 2015 at 02:49

            Myli się Pan – jeśli w Smoleńsku był zamach (a wszystko wskazuje niestety na to, że był), to Kaczyński i PiS mają całkowitą rację i są uczciwymi i odważnymi ludźmi, a Wy „stoicie tam, gdzie stało ZOMO” (albo i gorzej).

            PS. PO nie zrobiło kompletnie nic, aby wyjaśnić wątpliwości, a wręcz przeciwnie, maksymalnie utrudniali dochodzenie do prawdy.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 02:55

            Jesli putin skasował kaczora to oczywiście pis ma rację ale i tak kaczyzm jest nie do zaakceptowania.

          • Aram
            13 grudnia 2015 at 02:52

            Jestem ciekawy, jakie to mogą być ważniejsze sprawy, intryguje mnie to.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 02:54

            Choćby to co teraz dzieje się z TK lub w Syrii lub w Jemenie lub w Birmie lub w UK gdzie do władzy w labour doszli trockiści

          • Aram
            13 grudnia 2015 at 02:56

            Gdybym był zwolennikiem PO jak Pan dr Napierała, to najpierw przynajmniej chciałbym wyjaśnień od Donalda Tuska, z czego tak bardzo się cieszył 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku, zaciskając z radości kciuki. Nie wiem, może jest jakieś racjonalne wytłumaczenie na taką reakcję w dzień śmierci swoich kolegów i przyjaciół, ale osobiście nie mam żadnego pomysłu.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 03:12

            Jeśli się cieszył to sam bym go spytał. Od dawna już wolę nowoczesną pl

          • Aram
            13 grudnia 2015 at 03:00

            Też mnie martwi sytuacja w Syrii, tym bardziej jak widzę ataki medialne na Asada, ale dla Polaka nie powinno być ważniejszych spraw jak sprawy narodowe.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 03:11

            Asad to taki lepszy Hussein. Nie jest masowym zbrodniarzem. Lepszy on niż isis

          • Aram
            13 grudnia 2015 at 03:05

            Jeśli Putin „skasował Kaczora” (przy okazji z setkę innych, niewinnych, postronnych ludzi, ale … co tam), to … nie zrobił tego sam. Wiem, że jest Pan inteligentnym człowiekiem i nie do końca wierzę, że jest to dla Pana nieistotne. Mam nawet czasami wrażenie, że ktoś dr. Piotrowi Napierale się włamał na konto i pisze w Jego imieniu.

            PS. W Smoleńsku nie zginęli tylko PiS-owcy, a może i nawet byli w mniejszości.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            13 grudnia 2015 at 03:10

            Myśli pan że Putin nie byłby w stanie tego zrobić sam???? Putin moglby samodzielnie zaorać cale nasze państwo i zakończyć naszą historię. Jeden samolot nad Ukrainą czy nad Smoleńskiem to zupelny drobiazg. Nie sądzę by to zrobił ale nie mam złudzeń co do tego ze byłby do tego zdolny pod każdym względem. Żałuję generałów jarugi Nowackiej i tyle.

  5. Aram
    13 grudnia 2015 at 03:58 - odpowiedz

    Niektórzy w Putinie widzą pewną nadzieję, ale ten człowiek potrafił wysadzać budynki mieszkalne w Moskwie – ciężko mi było w to uwierzyć, ale to jednak prawda. Nie mam więc wątpliwości, że ten typ człowieka – byłego KGB-sty – potrafi działać po trupach, a tym bardziej po trupach polskich. Nie potrafię jednak zrozumieć, że PO nie chciało wyjaśnić wątpliwości smoleńskich, odpowiedzieć na niewygodne, ale jednak uzasadnione pytania. Do tego dochodzą te SMS-y w dniu tzw. katastrofy, czemu to wszystko miało służyć? Bo to na pewno nie jest racjonalne zachowanie władzy, która straciła również swoich członków i sympatyków w niewyjaśnionej wówczas katastrofie lotniczej (osobiście nie podejrzewałem jeszcze wówczas czegoś gorszego).

  6. Henryk
    13 grudnia 2015 at 11:58 - odpowiedz

    ARAM. Weź sobie zimny prysznic.

  7. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    13 grudnia 2015 at 14:37 - odpowiedz

    Demokracja zwycięży? Czyli kapitulacja przed pis? http://racjonalista.tv/kod-nie-broni-demokracji-tylko-wolnosci-demokracji-broni-pis/

Zostaw komentarz

Wpisz kod antySPAMowy *