Daltonista opisuje kolory

W swej polemice do artykułu Ch. Zimmer autor polemiki wykazuje witalny zapał polemiczny podbudowany niewiedzą. Przyznaję że z wielkimi oporami zdecydowałem się na tę odpowiedź. Nauczanie logiki racjonalistów lub tych którzy się za takich uważają, nigdy nie było moim celem . Nauczaniem logiki zajmują się zawodowi nauczyciele. Ja jestem gotów jedynie dyskutować przy pomocy aparatu logicznego na tematy proponowane przez logików. Gdy polemizant posiada jeszcze czelność nadawania sobie uprawnień redaktora i korektora, moja niechęć jest tym większa. Fakt że zdecydowałem się odpowiedzieć ma zupełnie inne powody. Uważam że w kraju w którym na sympozjach filozoficznych akademiccy nauczyciele z pełną powagą prezentują „dowody istnienia Boga” własnego autorstwa, potrzebna jest większa popularyzacja materiałów filozoficznnych podejmujących pośrednio dyskusję filozoficzną w tych tematach. Jeden Woleński okazuje się być niewystarczający. W kraju w którym niejeden internauta nie jest w stanie podjąć merytorycznej dyskusji z pseudonakowymi „traktatami” prezentowanymi na takich portalach jak fronda, opoka, garść artykułów omawiających najczęściej pojawiające się tematy z ich wyczerpującą analizą logiczno-filozoficzną, może być dla wielu przydatna i jest poszukiwana. To są powody dla których podjąłem się przetłumaczenia tych tekstów. Moim zamysłem, znanym redaktorowi Racjonalista tv, jest rozpowszechnienie tych tektsów w sieci. Moim celem końcowym jest założenie strony, gdzie każdy zainteresowany będzie interesujące go pliki mógł ściągnąć na swój komputer i powiększyć lub udoskonalić własny potencjał argumentacyjny. Da mu to możliwość poznania istoty „dowodów istnienia Boga”. W procesach o obrazę Boga rozwinąć dyskusję czy sądy skazujące nie zawieszają lub powątpiewają w omnipotencję najwyższego, czy czasem nie popełniają grzechu blasfemii uprzedzając go zamiast zgodnie z jego zamiarem, poczekać na sąd ostateczny. Czy uczucia religijne są dobrem prawnym? Na czym polega symulacja egzystencji w procesie przemiany chleba w ciało? i wiele innych podobnych tematów. Od zamiaru tego nie odwiodą mnie żadni indiańscy Bogowie, wykazujący wspólną cechę wszystkich Bogów. Kłopoty z logicznym myśleniem.

Teksty z logiki pisane są w języku formalnym. Język formalny różni od języka potocznego lub literackiego w paru punktach. Posiada własny syntax, posiada własną gramatykę, nie obowiązuje go gramatyka języka potocznego. Niektóre zdania języka potocznego nie mają w nim racji bytu. Liryczne opisy wielobarwnego motyla nie istnieją bo logika nie zna takiego koloru jak „wielobarwny.”

Ponieważ polemizant dopomina się o oryginalne teksty więc wiedzę na ten temat może sobie poszerzyć tutaj:

Einige Bemerkungen zum Verhältnis von Logik und Grammatik:

Was die Logik betrifft, so beschäftigt sich diese ausschließlich mit formalen Kunstsprachen. Dies gilt keineswegs erst für die moderne Logik, sondern ausnahmslos für alle Logiksysteme von Aristoteles bis zur Gegenwart. Der Unterschied zwischen der traditionellen und der symbolischen Logik besteht in dieser Hinsicht nur in folgendem: Die traditionallen Logiker waren sich meist nicht der Tatsache bewusst, dass sie sich allein mit Kunstsprachen beschäftigten (und zwar mit solchen Kunstsprachen, die nur einen winzigen Teil aus der Gesamtheit der logischen Relationen zu behandeln gestatten). Mit den natürlichen Sprachen haben sich hingegen die Grammatiker befasst. Die Rhetorik hätte die Aufgabe gehabt, die Kluft zwischen diesen beiden Gebieten zu überbrücken. Sie hätte vor allem zu zeigen gehabt, nach welchen Regeln natürliche Sätze so in normierte Sätze umgeformt werden können, dass diese normierten Sätze sich in einer formalen Sprache nachzeichnen und einer präzisen logischen Analyse unterwerfen lassen. Diese Aufgabe hat die Rhetorik niemals auch nur andeutungsweise bewältigt. Sie brillierte vielmehr durch Untätigkeit bzw. dadurch, dass sich ihre Vertreter ganz anderen Dingen zuwendeten. Dies hat auf das Verhältnis der beiden Disziplinen Logik und Grammatik einen verheerenden Effekt gehabt: Diese beiden Gebiete haben sich in ihrer mehr als 2000jährigen Geschichte völlig auseinander entwickelt und gegenseitig entfremdet. Die Tatsache, dass einerseits die moderne Generative Grammatik mit Kalkülen operiert und andererseits die Logiker einige linguistische Resultate, mehr oder weniger oberflächlich, rezipiert haben, darf nicht darüber hinwegtäuschen, dass die Kluft zwischen den beiden Gebieten nach wie vor besteht, auch wenn sie in diesen modernen Gewändern auftreten. Jedenfalls bestand sie, bevor Montague mit seinem Konzept einer Allgemeinen Grammatik auftrat.“

[Stegmüller, Wolfgang: Hauptströmungen der Gegenwartsphilosophie. Stuttgart: Alfred Kröner, 1975,

Montague i Chomsky usiłowani ten problem rozwiązać bez zadowalającego rezultatu.

Prezentowane na racjonalista tv teksty pochodzą z bloku tematycznego

Aufklärung ohne Dialektik

Inhalt

Einleitung 5

Dialektik 11

Mythos i Aufklärung 12

Individuum und Klasse 30

Elemente sprachlicher Gleichschaltung 33

Geschlecht und Menge 33

Humanitäre Katastrophen 44

Politische Korrektheit 46

Gleichschaltung und Ablaß 50

Égalité 52

Quantitative Moral und Reduktionstechnik 56

Ethik, Moral, Recht 60

Mordethik und Sexualmoral 71

Geben und Nehmer 75

Hirntod und Organentnahme 75

Das Scherflein der armen Witwe 82

Religion 90

Gotteslästerung 104

Religionsfreiheit 109

Der linken Intellektuellen 116

Marxismus 120

Faschismus 122

Rassismus 125

Dialektisches Kabarett 129

Namenregister 132

Za zachowaniem wierności numeracji odnośników stoi zamysł, żeby zainteresowane osoby mogły pojedyncze teksty ściągnąć na swój komputer. Po ich połączeniu w jeden plik wg prezentowanej kolejności, nada odnośnikom ich arytmetyczną kolejność.

Autor Ch. Zimmer zamieścił kilka bloków tematycznych których wielkość nie odbiega szczególnie od powyżej przedstawionego:

Wesen der Gottesbeweise,

Über die Beschneidung,

SPAEMANNS Homilie und ihr letzter Gottesbeweis,

Sakrament und Simulation. Zur Semiotik der eucharistischen „Realpräsenz“.

Logik die Ratio Anselmi.

Links und rechts. (Logiczna analiza bezsensu nadawania tytułów lewaków i rechtsnacjonalistów, co w świetle analizy językowej nie ma żadnego uzsadnienia.)

G e s c h l e c h t u n d M e n g e. Krytyczna rozprawa z ideologią Gender.

Existenz – Simulation in den Gottesbeweisen.

Theist – Atheist. Wyjaśniający błędne rozumienie słowa ateista.

I parę innych jak przykładowo, Definiowalność pojęcia „Bóg”.

www.zmm.cc Dr. Christoph Zimmer 920@who.net.

Strona ta, mająca swoją domenę na wyspach kokosowych, już nie istnieje. Motywy likwidacji tej strony zostały przedstawione redaktorowi Tabiszowi i nie jest intencją autora strony dr. Ch. Zimmer, podawanie ich do publicznej wiadomości. Odpowiedzi na motywy autora może polemizant szukać w świecie fantazji, który wydaje się nie być mu obcym.

Teksty te zostały zaproponowane redakcji racjonalista tv z uwagi na profil portalu. Zakładają one że każdy czytelnik posiada już opanowany elementarz logiczny.

Jest to niezbędne do zrozumienia tekstu.

Gdy pojedynczy czytelnik posługuje się argumentem analogii, wykazuje brak znajomości tego elementarza. Argumentem analogii możemy „udowodnić” że.

Delfiny są rybami,

Motyle są ptakami,

Kowalski do którego miłość jego żony osłabła, może dojść do „logicznego wniosku” żeby jej regularnie sprawić lanie tak jak to robi sąsiad Kowalskiego, którego żona darzy większą miłością niż Kowalska swego męża.

Dawstwo organów dlatego jest dobre ponieważ istnieje zapotrzebowanie na organy i tkanki.”

Na zasadzie analogii można dojść tu do wniosku, że skoro na narkotyki, alkohol i prostytucję też jest zapotrzebowanie, to one są dobre”.

W tej pozornej analizie polemizant wykazuje że jego rozumienie takich pojęć jak etyka, moralność, zapotrzebowanie, nie wykraczają poza ich potoczne rozumienie.

Kto tak argumentuje, zdradza swój analfabetyzm filozoficzny.

Dawstwo organów bazuje na etyce. Etyka jest nauką o moralności. Cytat Zimmera zawiera pytanie czy dawstwo organów oparte jest na kantowskim imperatywie kategorycznym czy może mamy tu do czynienia z imperatytwem hipotetycznym? Kto tego pytania nie rozpoznaje, nie powinien zabierać głosu. Te teksty nie są adresowane do niego.

Dla polemizanta zapotrzebowanie nie jest terminem filozoficznym tylko handlowym. Medycy, media, nic nie donosili o chorobie głodu na Pokemona ale zapotrzebowanie na niego jest. Prostytucja nie opiera się na żadnej moralności. Mafie mają swoją moralność, prostytucja ma co najwyżej swój kodeks, nic więcej. Dlatego te dwa porównania są na poziomie dyletanta.

Na tym kończę swoją replikę, nie zamierzam wskazywać na kolejne błędy logiczne. Kto ich sam nie dostrzega, powinien zmienić lekturę. Byłoby żenujące wyjaśniać racjonaliście że wg badań genetycznych, rasy ludzkie nie istnieją.

Dla podkreślenia jak ważna jest to dyskusja proponuję powyższy link:

https://jarek-kefir.org/2013/10/09/ujawniam-prawde-o-transplantacjach-material-mrozacy-krew-w-zylach-18-zglos-sie-do-ce

K.Meier

O autorze wpisu:

One Reply to “Daltonista opisuje kolory”

  1. Nie wiem o co tu chodzi w tym artykule, jaki jest cel. Ale sam tytul jest niepoprawny spolecznie, bo dzis nie powolujemy sie na ludzkie ulomnosci, a takim jest daltonizm. Nastepnym razem prosze napisac: „gej opisuje zycie heteroseksualne”, albo „gej opisuje zycie biseksualne”. Co gej moze wiedziec o zyciu heteroseksulnym? Albo czarny pisze o uczuciach bialych.
    ” …powiększyć lub udoskonalić własny potencjał argumentacyjny ” – jak to mowi WC z „głupkami sie nie dyskutuje”. Tu trzeba lekarza, psychiatry, neurologa, tony kaftanow, a nie miliardy tonow argumentow. Inaczej stracimy zycie na argumentowanie, i z tego sie utrzyma i kler i argumentujacy przeciw klerowi.
    Z osobami z urojeniami sie nie dyskutuje. Lekarz nie wdaje sie w długie dyskusje z pacjentem, strata czasu. Moze mu zalecic jakas terapie, ale na razie nie wymyslono leku na urojenia. Wiec lekarz, przepisuje placebo, czyli wizyte w kosciele, zeby pacjent sie choc troche uspokoił. Tu trzeba profilaktyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × pięć =