• środa, 23 października 2019 r.

Broniąca się demokracja. Waldemar Sadowski i Andrzej Dominiczak

 

Tuż przed wyborami warto porozmawiać o broniącej się demokracji i zastanowić się, czy jej się uda. 13 października okaże się, na ile przestawione tu przypuszczenia okazały się trafne. Waldemar Sadowski i Andrzej Dominiczak wrócą do tematu broniącej się demokracji po wyborach. 

Podobne materiały

106 komentarzy

  1. Janusz
    Janusz
    8 października 2019 at 20:52 - odpowiedz

    Demokracja to bardzo delikatny system . Lawo go uszkodzic i wykorzystac do niecnych celow. Adolf Hitler  zostal kanclerzem demokratycznie. Niemcy nie czytali Mein Kampf lub nie brali bredni w ksiazce powaznie .  Glosowali na lobuza  ktory utopil Europe w krwi. Wspolczesna pomylka to  Donald Trump . Prymitywny  ignorant , skorumpowany  balwan demokratycznie wtbrany.  PiS tez jest wynikiem 

    poparcia sporej czesci narodu.  Wspolnie z kosciolem jest vtrudny do pokonania ,

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      9 października 2019 at 03:32 - odpowiedz

      To raczej Pan Panie Januszu jest ignorantem, co gorsza wykształconym ignorantem wiec jest Pan za dumny by się zastanowić nad swoimi fobiami i pomyśleć spokojnie.

      Nastomiast Trump zrealizował w rekordowym tempie niemal wszystkie obietnice wyborcze. To Geniusz,

      a że amerykańska partia demokratyczna go nie lubi bo sama chciałaby rządzić swiatem (n.in. kreując kolejne kreyzysy migracyjne) to już inna sprawa… : )

  2. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    9 października 2019 at 03:34 - odpowiedz

    demokracja ma się dobrze; właśnie lud w UK (52-60% za brexitem) dąży do brexitu. Vox populi vox dei

  3. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    9 października 2019 at 04:28 - odpowiedz

    "…warto porozmawiać o broniącej się demokracji i zastanowić się, czy jej się uda…" – o ile nie będzie fałszerstw wyborczych z którejkolwiek strony to się uda na pewno, radziłbym porzucić ten faryzejski ton hipokryzji że demo jest takie jak progreso by chciało. Lud może demokratycznie wybrać w prawo i w lewo i należy to uszanować

    • Andrzej
      Andrzej
      9 października 2019 at 11:30 - odpowiedz

      Piotrek juz totalne przejecie TVP oznacza, ze wybory nie będą uczciwe. Lud oglada glownie TVP, a czesto tylko TVP, i skutek jest taki, że na przyklad w ogole nie zna Kidawy Błońskiej. Poza tym, demokracja wspolcesna to nie tylko wola ludu – to jest wlasnie populizm, a jak dodatkowo lud jeest oszukiwany, to juz w ogole nie jest demokracja tylko mafiokracja.   

      • Piotr Napierała
        Piotr Napierała
        9 października 2019 at 19:11 - odpowiedz

        PO i KO mają TVN za pieniążki od DNC – czyli Clintonów przecież : ) w czasach rządów PO propaganda rzadowa była szcelniejsza jeszcze, po co teraz się litować, jak przyszła zemsta?

        • Dziwer
          9 października 2019 at 21:25 - odpowiedz

          Nie odróżniasz czym są media publiczne a czym prywatne? Pisowcy mają przychylne sobie media prywatne, opozycja ma przychylne sobie. Poza tym są media publiczne, których treści powinny być kierowane do ogólu społeczeństwa. I albo udajesz głupiego, że nie rozumiesz tego rozróżnienia, albo sam jesteś ignorantem. Nie jest winą TVN, że prawicowe media prywatne nie są zdolne konkurować o widza z TVN, po prostu przekaz mają kiepski, mało interesujący. Dlatego pisowcy zrobili skok na media publiczne i konkurują z TVN nie za pieniądze "Trumpów" czy innych odlotowców, ale za nasze pieniądze. Poza tym masz ewidentnie pisowskie poglądy, więc nie mam pojęcia co robisz wśród racjonalistów.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            10 października 2019 at 14:06

            bo ten podział absolutnie nic nie znaczy. Media to media. Mamy równowagę i w kioskach i w telewizorze

        • Rafał Gardian
          Rafał Gardian
          9 października 2019 at 21:28 - odpowiedz

          Ale TVN rzetelnie przeprowadziło debatę przedwyborczą. Nie jak reżimówka, w której pdobno losowano kto w jakiej kolejności ma się wypowiadać, a okazało sie że na 7 pytań w 5  albo 4 (teraz nie pamiętam) odpowiadał PiS, przy pięciu komittach wyborczych.

          Kilka dni wcześniej miała miejsce z kolei manipualcja przez TVPiS w prezentowaniu przedwyborczych sondaży.

          TVPiS to zakłamanie, obrzydliwa propaganda i usprawiedliwanie niegodziwości władzy, jakiego jeszcze w III RP nie było (i mówię to jako osoba, która jak wiesz krytykowała działalność mediów publicznych w ogóle).

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            9 października 2019 at 21:29

            * miało być: ostatni odpowiadał PiS

          • Anna
            9 października 2019 at 21:36

            Nikt nie przebije TuskVP.

          • darek
            10 października 2019 at 08:56

            Rafale kiedy piszesz że TVP jest państwowa to tą państwowość utożsamiasz ze sposobem finansowana telewizji – że podatków. Kiedy państwowej TVP przeciwstawiasz prywatną TVN to przestajesz mówić o źródle finansowania tej telewizji (pozostaje jedynie domyślić się że jak prywatna to oznacza zarabia prywaciarz). . Rafale skoro napisałeś kto finansuje TVP (podatkami swemi lud finansuje) to czy mógłbyś też napisać (tak dla porządniejszego myśli i dla porównania) jak Ci się wydaje kto finansuje TVN? Jak to się dzieje że biorą się pieniądze na to żeby telewizja TVN mogła funkcjonować ponosić koszta a przy tym  dawać  właścicielowi zarobek?

          • darek
            10 października 2019 at 09:06

            Bo tam padło takie stwierdzenie że źle bo jedna tuba propagandowa za pieniądze podatnika itd. A ja pytam kto wobec tego sponsoruje darcie ryja tej drugiej tuby? Bo ja mam na to wytłumaczenie rynkowe i z niego wynika że finansuje też lud wszystek pieniędzmi swoimi, ale nie mam pewności czy popierasz mój pogląd

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            10 października 2019 at 11:33

            Napisałem reżimową. Realizuje zlecenia rządu. TVN nie, choć oczywiście jakies wpływy na tą stację mogą występować.

            Finansują reklamodawcy, normalnie konkurują na rynku, jak każda inna TV, poza TVP. Żeby chcieli ją finansować, to stacja musi dbać by była oglądana.

            Jeśli jakaś stacja jest uprzywilejowana na tym rynku, to życzłbym sobie by prezentowała jakieś podstawowe standardy odnośnie obiektywnego przedstawiania faktów. TVP nawet z wiadomości uczynila tubę propagandową dla partii rządzącej.

          • Andrzej
            Andrzej
            10 października 2019 at 14:20

            Pełna zgoda!

          • darek
            10 października 2019 at 15:16

            Zgadza się że po drodze.są reklamodawcy i że kunkurujom, i że w ogóle jest fajnie, ale bardzo proszę żeby tak od razu do kłębka!  Proszę napisać kto zatem finansuje reklamodawców?

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            11 października 2019 at 12:53

            Konsumenci towarów, które są reklamowane – to chba oczywiste. Można domniemywać (bo inaczej reklama nie byłaby opłacalna!), że w nieco większej części są to ludzie oglądający daną stację.

          • darek
            11 października 2019 at 13:55

            No więc właśnie czegoś takiego co tu się powyżej sugeruje domniemywać NIE MOŻNA! Nie da się rozumnie bronić tezy że reklama proszku do prania, marynarki, margaryny, usługi telekomunikacyjnej, samochodu, dostawy energii, usługi turystycznej, biedronki, obi,  paliwa, kawy  czy reklama czegokolwiek może w większym stopniu obchodzi typowego odbiorcę TVN niż TVP To jest bzdura na kółkach i proszę a nawet wymagam pewnego minimum uczciwości intelektualne. Nikt inny tylko to my wszyscy równo czy tego chcemy czy nie finansujemy taj TVP jak i wszelkie inne wynalazki tefałenoskiego rodzaju. Różnica leży jedynie w metodzie wyjmowania pieniędzy z naszych kieszeni. Po co to tak kłamać czy zaklinać że jest inaczej . Po co w ogóle formułować takie niespójności przez niedomówienia: porównania typu telewizja państwowa vs prywatna w których na poziomie języka błędnie zestawia się rzeczy niezestawialne dokonując przeskoku z jednego na drugi koniec łańcucha pokarmowego mówiąc o zarazem niekomercyjnej telewizji państwowej w czym chodzić może o źródło finansowania i to sie niby jakoś ma mieć i jakoś sensownie przeciwstawiać znaczeniowo telewizji prywatnej co "t.prywatnej" oznacza jedynie szczegół że mowa o czyimś ciągniętym prywatnym interesie. Tylko o to mi chodzi, i szczerze gwiżdżę sobie na to czy oglądasz sobie TVN czy TVP lub czy Dominiczak śpi przy włączonym TVN24 i czy od tego programuje się niczym telefoniczni szaleńcy u S.Kinga. To nie jest moja sprawa. Mnie się nie podoba bicie na trwogę że ktoś musi płacić za niechcianą propagandę w sytuacji kiedy sam też jest smakoszem propagandy tyle że innej i też wszyscy muszą mu ją sponsorować.

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            11 października 2019 at 15:02

            Oczywiście, że można. Inaczej nikt nie reklamowałby swoich produktów w TV.

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            11 października 2019 at 15:03

            Po za tym clou jest w tym czy telewizja jest zależna od rządu czy nie.

          • darek
            11 października 2019 at 20:41

            Przecież nie jesteśmy młokosami i pamiętamy że TVP zawsze była rozgłośnią podporządkowaną, jedyna różnica jaką widzę między tym co się dzieje teraz a tym co przedtem, to to, iż w związku z powyższym nigdy wcześniej nie widziałem takiej zmasowanej agresji, praktycznie zewsząd , wymierzonej tak w ludzi pracujących w TVP jak i tych co ją oglądają. Wcześniej jakoś to było tak że gdy w pozostałych stacjach czyli tych niepaństwowych ktoś wybąkną coś w stylu że TVP zajmuje się jedynie chwaleniem rządowych inicjatyw ,to czynił to bez zdziwienia i z życzliwym uśmiechem. Zmieniło się radykalnie od kiedy rządzi PIS, jakaś nagła zbiorowa gorączka – hejt w najmniej wyszukanej formie . – To jena sprawa. Druga jeszcze ważniejsza to to iż często pojawia się taka narracja że o ile TVN jest tubą "PO" ale główniej lewactwa a TVP PISu to że TVNowi bardziej przystoi sianie jednostronnej propagandy gdyż jest prywatną stacją. A ja powiadam że to gówno nie prawda – uważam bowiem, że nieważne czy media komercyjne, prywatne czy państwowe; jeżeli zabierają się za kwestie społeczno-ekonomiczne szeroko rozumianą politykę to wszystkich obowiązują te same rygory rzetelnego dziennikarstwa i racja stanu państwa w tym wypadku chodzić może o rację Polski. Jeśli miałbym oceniać to TVP w tej rywalizacji poziomem nie wbija się ponad okręgówkę a TVN gra w ekstraklasie jednostronnego przekazu, psucia debaty, intelektualnego rozleniwiania swoich odbiorców

          • darek
            11 października 2019 at 22:04

            "Oczywiście, że można. Inaczej nikt nie reklamowałby swoich produktów w TV." 

             Ale że co, kto,  kiedy gdzie itd?

            Na ile Cię zrozumiałem to stawiasz tezę że 

            Konsumenci towarów, które są reklamowane/../ że w nieco większej części są to ludzie oglądający daną stację. 

             

            Tłumaczę Ci po raz drugi :  że w żaden sposób nie wyjaśniłeś na podstawie czego wnosisz to co wyżej zacytowane.  Sprawdziłem co  aktualnie reklamują  w  TVN i wyszło że to samo co w RMF i ide o zakład że w dziesiątkach innych stacji : pierwsza napodkana reklama dotyczyła sieciówki ze sprzętem RTV czyli sklepy odwiedzane tyle przez pisowców co cyklistów, okularników, pornograficznych grubasów i lewaków. Ciężko mi sobie wyobrazić po jakim kluczy myślowy trzeba pójść żeby wywnioskować że skoro sieciówka X reklamuje laptopa Y w TVN to można domniemywać że te laptopy są kupowane w nieco rzadziej przez tych co  TVNu nie oglądają? czy o co Ci chodzi bo nie mam jasności co chciałeś wyrazić? Przecież nie tylko  TVNy dają reklamy. Jakich operacj myślowych trzeba nauruchamiać sobie w głowie żeby uargumentować , (że przypomnę): 

             

            "Konsumenci towarów, które są reklamowane. Można domniemywać /../, że w nieco większej części są to ludzie oglądający daną stację". 

            Może masz jakieś badania na ten temat albo własne obserwacje, że wynikaże  jak pan Dominiczak ogląda wTVN reklamę Taurona  a pan  Kowalski tego nie ogląda bo chętniej śledzi  TVPIS to skutek tego jest taki że Dominiczak jest bardziej konsumuje czyli nieco bardziej korzysta z prądu niż Kowalski? no kto wie

  4. Janusz
    Janusz
    9 października 2019 at 07:09 - odpowiedz

    Nikt z nas nie jest wszystkowiedzacy. Ale obecna technologia umozliwia solidna wiedze o polityce, nauce i wielu innych dziedzinach wiedzy. Trudnosc polega nie na braku informacji lecz na uczciwej ocenie faktow i odsianiu smieci .

    Trumpa problem jest brak uczciwosci i etyki . Ma mentalnosc gangstera ktiry nie cofa sie przed klamstwem i oszustwerm aby utrzymac swoj urzad. W ciagu calej kadencji Trump niczego nie osiagnal , ani wewnatrz kraju ani zagranica.  Jego prawnik i szef kampanii wyborczej wyladowali w wiezieniu. 

    Haslo America First przypomina Deutschland Uber Alles .

    Hitler obiecal przed wyborami panowanie niemieckiego supermana nad swiatem ..Wiemy czym sie to skonczylo. Trump nie ma warunkow do absolutnej wladzy ale podziwia Kima Un i Putina. Jego wiedza o konstytucji i historii jest zerowa. Z okazji  rocznicy 1 wrzesnia 1939 roku przeslal Polsce gratulacje ! TRump rozumie tylko dolary, gre w golfa i jak wykorzystywac prezydenture dla wlasnych korzysci i swojej rodziny.Trzeba byc slepym aby  uwazac Trumpa za dobrego prezydenta . Przecietny czlowiek z ulicy  moglby byc lepszym prezydentem jesli otoczy sie ludzmi uczciwymi i kompetentnymi.

    Na koniec ocena Trumpa przez  bylego angielskiego ambasadora​ w raporcie do rzadu UK; Trump is ignorant. inept and insecure.

    Musisz przyznac Piotr ze ten dyplonata ma bardziej prawdziwa ocene Trumpa . Ocena szefa rzadu to wazna rola ambasadora.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Andrzej
      Andrzej
      9 października 2019 at 15:52 - odpowiedz

      Pełna zgoda, ale i tak jest trochę lepszy niż Kaczynski z kamarylą, bo przynajmniej respektuje wyroki sądów, jeśli się nie mylę. 

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      9 października 2019 at 19:12 - odpowiedz

      najgorzej jak amerykańskiemu inteligentowi się coś wydaje, a brytyjskie lordziątko się żachnie bezmyślnie …

  5. Elasp
    9 października 2019 at 09:42 - odpowiedz

    Rządzimy my = demokracja i wolność,

    rządzą inni = faszyzm i dyktatura.

    • bogdan schmidt
      9 października 2019 at 15:43 - odpowiedz

      Nikt nikomu nie broni rządzić po wygraniu wyborów. Nie było jednak zgody na łamanie reguł liberalnej demokracji.

      Obecne wybory pokażą, czy suweren woli żyć w kraju z politycznie sterowaną policją, slużbami, prokuraturą, sądami i TK, bez trójpodziału władzy, z ograniczonymi wolnościami obywatelskimi, kierowanym stalową, nieomylną wolą wodza monopartii. W którym socjalne benefity są ważniejsze niż praca. Dorośli ludzie dokonają demokratycznego wyboru, majac pełne możliwości wszechstronnej oceny możliwych skutków swojej decyzji. Społecznech, politycznych, gospodarczych i last not least etycznych. Zobaczymy. Jak śpiewał Stanislaw Staszewski: ''… każdy ma prawo wybrać źle…''. 

      • Andrzej
        Andrzej
        9 października 2019 at 15:56 - odpowiedz

        Bogdan, cieszę się, że wśród komentatorów jest więcej niż jeden zwolennik demokracji 🙂 Jedno zastrzezenie: te wybory nie będą uczciwe bez wzflędu na wynik. TVP to dla prostego ludu jedyne źródło dezinformacji. 

        • Anna
          9 października 2019 at 16:35 - odpowiedz

          Prosty lud, to przecież proletariat . Lewica pogardza proletariatem?

          • Andrzej
            Andrzej
            9 października 2019 at 17:58

            Akurat w tym wpisie nie ma żadnej pogardy, a na pogardę może zasłućyć ktokwoliek, bez wględu na prostotę lub wpeost przeciwnie. pisząc lud mam na myśli roznych ludzi, np. takich ktoprzy czerpia glownie tylko z TVP.  

          • Anna
            9 października 2019 at 18:44

            A co to znaczy, że lud jest prosty? Kto nie jest prosty? Ten, kto ogląda tylko TVN i twierdzi, że TVP nie wolno oglądać? To nie jest lud, czy nie jest prosty?

          • Andrzej
            Andrzej
            9 października 2019 at 21:45

            Napisalem już przeciez. Jak ktos oglada tylko lub głownie TVP  i jeszcze wierzy TVP to jest prosty jak drut. Ale sa tez inne kryteria: np. jak toś popiera chamskie breddnie w rodzaju tego, co mowi Korwin albo Jedraszwski, to jest prosty jak drut. Itd, itp.  

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            9 października 2019 at 21:52

            Pani Anno nikt nie broni nikomu oglądać TVP. Są jedynie ludzie, którzy sobie nie życzą, aby finansowana z podatków telewizja była tubą propagandową partii rządzącej, w której jakiekolwiek wydarzenie z życia publicznego partii rządzącej jest poddane komentarzowi "dziennikarza", mającym pokazać że to co dobre jest zasługą rzadu a jeśli coś poszło nie tak, to przez "totalną opozycję". W której manipuluje się faktami a przekręty obecnej władzy albo nie są ujawniane albo komentowane sa jedynie przez osoby związane z rządem i partią, tak by pokazać, że własciwie nic się nie stało (+ "a za rządów PO-PSL…."). Jeśli Pani nie widzi różnicy w funkcjonowaniu telewizji publicznej przed i po ostatnich wyborach parlamentarnych to znaczy, że albo Pani jej nie oglądała (w co wątpię) albo jest Pani ślepa, albo taką udaję. 

          • Anna
            9 października 2019 at 21:58

            Nie pytałam o drut, tylko o TVN. Ale skoro skręcił Pan na druty, to zapytam. co jest lepsze od prostego drutu. Coś krzywego pewnie?

          • Anna
            9 października 2019 at 22:31

            Proszę, niech Pan prosto napisze, którą definicję miał Pan na myśli.

            Słownik PWN

            prosty I

            1. «nieodchylający się w żadną stronę»

            2. «o człowieku: niewykształcony i nieobyty»

            3. «o człowieku: niewyróżniający się spośród innych; też: stojący nisko w jakiejś hierarchii»

            4. «o przedmiotach: niewyróżniający się niczym, pozbawiony ozdób»

             

            5. «łatwy do wykonania lub zrozumienia»

            6. «naturalny, oczywisty»

          • Anna
            10 października 2019 at 14:51

            Rafał Gardian 9 października 2019 at 21:52

            No niebywałe co Pan tu powypisywał i inni wielbiciele TVN. Czy Panowie świadomie czy nieświadomie mijacie się z prawdą aż tak daleko?

          • Rafał Gardian
            Rafał Gardian
            11 października 2019 at 12:55

            O TVN nie pisałem prawie nic. Pisałem głównie o TVPiS

          • Anna
            11 października 2019 at 15:52

            To co Pan napisał wystarczy.

            Rafał Gardian 9 października 2019 at 21:28 – odpowiedz

            Ale TVN rzetelnie przeprowadziło debatę przedwyborczą. Nie jak reżimówka, w której pdobno losowano kto w jakiej kolejności ma się wypowiadać, a okazało sie że na 7 pytań w 5  albo 4 (teraz nie pamiętam) odpowiadał PiS, przy pięciu komittach wyborczych.

            Dlaczego Pan tak napisał i o co Panu chodzi. No niech Pan wyjaśni, bo w tej debacie TVP, w każdej rundzie na każde pytanie odpowiadali wszyscy,  w jednakowo przyznanym czasie a losowana była jedynie kolejność a nie to czy ktoś odpowiada czy nie.

             

             

             

        • bogdan schmidt
          9 października 2019 at 16:48 - odpowiedz

          Kij pod beretkie kurwizji. i reszcie ''narodowych'' mediów. Połowę życia już cuś takiego obserwowalem i z resztą rodaków śmiałem się do rozpuku lub wychodzilem na spacer. Były inne źródła inforacji, a tępa propaganda budziła tylko wzruszenie ramion. Teraz też jest alternatywa, choćby w sieci do której dostęp jest przecież powszechny.

          Suweren, jak wynika z badań, popiera nihilistów nie z braku wiedzy lecz cynizmu. Wcześniej na fali był Tymiński, potem starzy, poradzieccy towarzysze. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że gdy okaże się, że to co wydawało się być szczytem cwaniactwa, okaże się żałosnym frajerstwem i naiwniactwem, to ten i ów wróci do rozumu. No, chyba,że rację miał Jan Kochanowski, z tą szkodą.

          Na szczęście mamy [jeszcze] solidne kotwice [UE, NATO] i jest spora szansa, że nie wpadniemy w jakiś geopolityczny potrzask. 

      • Anna
        9 października 2019 at 15:58 - odpowiedz

        Niektórzy wybierają dobrą demokrację Wałęsy i Neumanna.

      • Elasp
        9 października 2019 at 22:42 - odpowiedz

        "Nie było jednak zgody na łamanie reguł liberalnej demokracji"

        .

        Które to są te "reguły liberalnej demokracji" i kto kompetentnie stwierdzil ich załamanie? Wypowiadasz się bardzo górnolotnie, a przez to mgliście.

        .

        Jeżeli ja nie chcę żyć w państwie libaralnym, tylko w republice (Polska zawsze była republiką, rzeczpospolitą!) W republice wszyscy troszczą się o dobro wspólne – co w tym złego? Dlaczego każdy ma troszczyć się o własne dobro w granicach prawa (bo na tym polega liberalizm)? 

        • bogdan schmidt
          10 października 2019 at 01:04 - odpowiedz

          Te reguły, których przestrzegali nawet postkomuniści, choć nie zawsze mieli ochotę, to: praworządność, trójpodział władzy, wyjęcie racji stanu spod codziennej politycznej młócki [polityka zagraniczna, korpus urzędników służby cywilnej, edukacja, armia, policja, prokuratura, sądy, Trybunał Konstytucyjny, media]. Nikomu też, jak do tej pory, nie przyszło do głowy, by w całkowicie nieodpowiedzialny sposób rozbudzać oczekiwania socjalne, bez pewności, czy gospodarka i budżet je udźwigną.

           

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      10 października 2019 at 17:17 - odpowiedz

      dokładnie . nic dodać nic ująć

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      10 października 2019 at 17:18 - odpowiedz

      dokładnie . nic dodać nic ująć. pozdrawiam!

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      10 października 2019 at 17:19 - odpowiedz

      "…Rządzimy my = demokracja i wolność,

      rządzą inni = faszyzm i dyktatura…."

      takie są właśnie ci z lewej

  6. Janusz
    Janusz
    9 października 2019 at 21:25 - odpowiedz

    @PIOTR NAPIERALA

    Tematem filmu jest demokracja wiec Twoje uwagi na temat Janusza nie sa interesujace dla czytelnikow Racjonalisty.

    Moj komentarz byl o Trumpie ktory codziennie podwaza demokracje . TRump ma mentalnosc cwanego gangstera. Jesli sie nie zgadzasz to napoisz co Trump osiadnal  w ciagu trzech lat . Jakie sa sukcesy na arenie miedzynarodowej i w sprawach wewnetrznych USA.

    Ogolna rada.  Ja potrafie ignorowac prostackie komentarze  ale wiekszosc czytelnikow jest wrazliwa na uwagi ad personam. Sugeruje abys pisal na temat eseju a nie autorow eseju lub komentarzy. Czas wydoroslec i nauczyc sie jak traktowac kolegow w pracy . Nie ma sensu robic sobie wrogow  z ludzi ktorzy chca dolozyc sie do sukcesu Racjonalisty.  Twoj trujacy jadowity styl komentarzy nie pomaga w utrzymaniu dobrej  dyskusji. Postaraj sie nasladowac styl komentarzy innych czytelnikow. Staraja sie oni napisac cos ciekawego i pisza stylem doroslych wyksztalconych osob a nie stylem sfrustrowanego nastolatka .

     

     

     

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      10 października 2019 at 14:10 - odpowiedz

      mentalność gangsterów mają clintonowi progresiści najlepiej by wszystko załatwili i posmarowali w onz bez pytania jakiegokolwiek ludu o głos i zgodę bo gardzą prostymi ludźmi. Jesteś taki jak oni

  7. Janusz
    Janusz
    9 października 2019 at 21:58 - odpowiedz

    @ANDRZEJ

    Trump  niszczy demokracje uwazajac ze jest ponad prawem.

    Trump jest skorumpowabym gangsterem wykorzystujacym swoj urzad do robienia mamony . Na przyklad  pozwolil  Turcji na militarne wtargniecie do Syrii poniewaz ma kilka biznesow w Istambule. Trump podejmuje decyzje nie dla dobra USA ale dla wlasbej korzysci.  Rzadzi tak jak wlasciciel sklepiku ze sledziami ktry tylko dba o swoj biznes .

    W filmie poruszyles wazny temat. Ja jestem daleko od Polski ale intertesuje sie losem POlski i zycze Polakom sukcesu  w praktycznym zastosowaniu demokracji po setkach lat 

    nieszczesc od rozbiorow do obalenia komunizmu.

                

    • Lucyan
      10 października 2019 at 11:09 - odpowiedz

      Nie jestem zwolennikiem Trumpa ale czy Trump tez lamie amerykanskie prawo? Czy to tez jest sprawa interpretacji prawa. Moze wg republikanow nie lamie, co najwyzej nagina. Wykorzystuje swoj urzad ale nic nie lamie, gdyby lamal to chyba demokraci by go dopadli, ale moze i system w usa tez ma swoje slabosci. Czyzby Amerykanie tez grali w tej samej lidze co Kaczynski? Czyzby seks owalny byl w usa wiekszym problemem, niz inne gwalty?

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      10 października 2019 at 14:13 - odpowiedz

      Nawet CNN nie opowiada takich bzdur tym razem musiałeś włączyć MSNBC chyba….a może Trump ci słusznie wziął jakiś lewy grant za pieniądze podatników?

       

    • Andrzej
      Andrzej
      10 października 2019 at 23:23 - odpowiedz

      Pełna zgoda co do Trumpa. 

  8. darek
    10 października 2019 at 09:18 - odpowiedz

    adres z błędem  racjonalista.tv/broniaca-sie-demokracja-tomasz-stawiszynski-i-andrzej-dominiczak nie Stawiszyński tylko Sadowski 

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      10 października 2019 at 14:16 - odpowiedz

      obaj opowiadają to samo. Są zdruzgotani że lud nie zawsze chce rządów lewych…

      • Andrzej
        Andrzej
        10 października 2019 at 23:28 - odpowiedz

        Waldek jest zielonym libertarianinem, jednak zdecydowanie nieautorytarnym.  Jest jeszcze prawica demokratyczna.    

  9. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    10 października 2019 at 14:18 - odpowiedz

    moim zdaniem Racjonalista TV powinien być bezstronny wobec wyborów a Andrzej zaprasza kolejnych z Koalicji Egoistycznej …

  10. Anna
    10 października 2019 at 15:52 - odpowiedz

    Rafał Gardian9 października 2019 at 21:52

    "Pani Anno nikt nie broni nikomu oglądać TVP. …"

    No, jeszcze by tego brakowało w końcu nie rządzi w Polsce komuna, która zakazywała słuchania RWE, Głosu Ameryki a nawet piosenek z Radia Luksemburg. Ścigano lub zagłuszano. Pan, proszę Pana pamięta -chyba Pan za młody – lub słyszał o tym, czy popiera Lewicę, która rozpływa się w zachwytach nad PRL-em? Teraz nie ma już na szczęście monopolu na informację.Ale opozycja zapewne by tego chciała. Politycy PO odmawiają nawet rozmów z dziennikarzami TVP, nie przychodzą do programów a zwolennicy opozycji atakują dziennikarzzy Telewizji Polskiej. A co było w czasach rządów PO-PSL? Czy TVP była obiektywna, czy dopuszczała do głosu prawicowych dziennikarzy i polityków i krytykę ówczesnego rządu? Wszystkie duże media i publiczne i prywatne grały na jedną nutę. Kto się wyłamywał, ten miał problemy. Do tego doszły ataki z wykorzystaniem fałszywych informacji o politykach prawicy i ich rodzinach. Tak to było, W internecie można jeszcze znaleźć filmy i artykuły. A ja pisałam o tym, że wielu zwolenników obecnej opozycji mówi, że TVP oglądać nie wolno, tak napisałam, bo tak mówią.

     

     

     

     

    • Rafał Gardian
      Rafał Gardian
      11 października 2019 at 13:23 - odpowiedz

      "Pan, proszę Pana pamięta -chyba Pan za młody – lub słyszał o tym, czy popiera Lewicę, która rozpływa się w zachwytach nad PRL-em? " Nie, nie popieram lewicy. Mam poglądy liberalne, powiedzmy centro-prawicowe. Natomiast uważam, że  to co  było totalitarnego w ugrupowaniach lewicowych jak PZPR, jest obecnie dużo bardziej obecne w PiS niż na współczesnej polskiej lewicy.

       

      "Politycy PO odmawiają nawet rozmów z dziennikarzami TVP, nie przychodzą do programów a zwolennicy opozycji atakują dziennikarzy Telewizji Polskiej. " i dobrze że odmawiają, bo w TVPiS dziennikarze nie zajmują prowadzeniem programu, tylko bronieniem tez obecnego w studiu pisowca i atakiem na jego oponentów.

      "A co było w czasach rządów PO-PSL? Czy TVP była obiektywna, czy dopuszczała do głosu prawicowych dziennikarzy i polityków i krytykę ówczesnego rządu?" Pewnie nie była 100% obiektywna, bo ja nawet nie wierze w możliwosć istnienia 100% obiektywnej tv, ale progamy informacyjne nie miały charakteru propagandowego jak obecnie.

      Po za tym: czy to, że Janek okrada codziennie sklep na rogu,może być usprawiedliwiane przez fakt, że kiedyś Heniek też to zrobił?

       

      BTW: TVPiS stale, gdy ma miejsce kolejene pisowka afera, nie odnosi się prawie w ogóle do niej, tylko pokazuje przykład że PO robiło lub mogło robić podobnie. Przykładowo po lotach Kuchcinskiego, głownym tematem było ile paliwa na loty zużyto za rządów PO.

      • Anna
        11 października 2019 at 15:03 - odpowiedz

        Natomiast uważam, że  to co  było totalitarnego w ugrupowaniach lewicowych jak PZPR, jest obecnie dużo bardziej obecne w PiS niż na współczesnej polskiej lewicy.

        Ha ha ha. Lewica  chwali PRL i jawnie broni interesów jej funkcjonariuszy – ta szeroko pojeta lewica, w tym PO-KO. Ich media oszukują ludzi a ich  "ekonomiści" plotą bzdury.

        Pewnie nie była 100% obiektywna, bo ja nawet nie wierze w możliwosć istnienia 100% obiektywnej tv, ale progamy informacyjne nie miały charakteru propagandowego jak obecnie.

        https://www.youtube.com/watch?v=nVtn9d_hS5Q

        BTW:   stale, gdy ma miejsce kolejene pisowka afera, nie odnosi się prawie w ogóle do niej …

        Rozumiem, że Pan stale ogląda "TVPiS".

  11. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    10 października 2019 at 17:33 - odpowiedz

    PO, SDRP-SLD-razemów , Clinton , labourzystów po prostu zadnica boli że lud ich słusznie olał przy urnach, demokacja nie tylko ma się dobrze ale zlała im pięknie tyłki: https://www.youtube.com/watch?v=VpW6rTSVc4k&list=UU8Wg-XdAhKVn2aPuPEprZEQ

  12. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    10 października 2019 at 17:38 - odpowiedz

    globalistyczna lewica zostanie wkrótce wysłana na zieloną trawkę a potem na śmietnik historii, nie pomoże nawet zastraszanie pałkami jak robi Macron, czy pozbawianiem pracy jak Merkel: https://www.youtube.com/watch?v=VpW6rTSVc4k&list=UU8Wg-XdAhKVn2aPuPEprZEQ

  13. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    10 października 2019 at 17:49 - odpowiedz

    w Niemczech nieustannie kłamie się  że AfD – jedyna prawdziwa opozycja – ma kontakty i zympatie neo-nazi i wszystkie telewizje i gros sprzedajnych dzinnikarzy kłamie też, choć jestem germanofilem RFN to przykład autorytarnej lewicowej hucpy obecnie a nie jakiejkolwiek praworządności: https://www.youtube.com/watch?v=VpW6rTSVc4k&list=UU8Wg-XdAhKVn2aPuPEprZEQ

  14. tatajarek
    10 października 2019 at 18:01 - odpowiedz

    ANNA: "Proszę, niech Pan prosto napisze, którą definicję miał Pan na myśli."

    ———————————————————————————

    Pani Anno, "prosty lud" to jest ten lud, którego pisowcy określają "ciemnym ludem".

  15. Anna
    10 października 2019 at 18:23 - odpowiedz

    Pytałam Pana Andrzeja co miał na myśli, nie Pana. Czy myśli Pan, że Pan Andrzej potrzebuje Pana pomocy lub pośrednictwa w wyrażaniu swoich poglądów. Czy może chociażby ma Pan podstawy by sądzić, że tok myślenia Pana Andrzeja i "pisowców" o "ludzie" jest taki sam?

    • tatajarek
      10 października 2019 at 18:52 - odpowiedz

      Myślę, że tok myślenia jest inny. Pan Andrzej zapewne chciałby, żeby ów lud stał się światły, podczas gdy pisowcom zależy, żeby "ciemny lud" pozostał stosownie ciemny.

      • Anna
        10 października 2019 at 19:08 - odpowiedz

        Nie tylko odpowiada Pan znów za innych ale nawet nie rozumie Pan tego co komentuje. I po co to Panu było? Jeśli ciemy lud i prosty lud, to według Pana to samo co według Pana Andrzeja i "pisowców", to nie wiem czy Panu Andrzejowi o to chodziło, żeby się przyznać że pisząc prosty, miał na myśli ciemny. Niech Pan wykorzysta okazję, żeby już więcej się nie podkładać.

        • tatajarek
          10 października 2019 at 19:20 - odpowiedz

          Obydwu Panom chodziło o lud, który łatwo jest zmanipulować fałszywą informacją, jednak Pan Andrzej wypowiedział się w trosce o dostęp do prawdziwej informacji dla tegoż ludu, podczas gdy pan Jacek Kurski orzekł, że skoro lud "ciemny", to można go nakarmić kłamstwem, bo jest ono na korzyść PiS ("ciemny lud to kupi"). 

          Czyniąc Kurskiego szefem TVP pisowcy udowodnili, że zależy im na tym, żeby Polacy byli głupi.

           

      • Andrzej
        Andrzej
        10 października 2019 at 23:30 - odpowiedz

        Chcialbym jak najbardziej ! dzieki.

        • Anna
          11 października 2019 at 15:05 - odpowiedz

          Uważa Pan, że lud nie jest światły, tylko jaki? Ciemny?

  16. Anna
    10 października 2019 at 19:32 - odpowiedz

    Dziękuję Panu Andrzejowi za wybranie zdolnego emisariusza, który mnie przekonał, że według Pana Andrzeja prosty lud oznacza ciemny lud.  c.b.d.o.

    • tatajarek
      10 października 2019 at 19:41 - odpowiedz

      A jednak przesłanie pisowców (Polacy to głupcy więc kupią kłamstwo) to co innego niż przesłanie Pana Andrzeja (prości ludzie powinni mieć dostęp do informacji spoza TVP).

      • Anna
        10 października 2019 at 20:01 - odpowiedz

        Pan nawet nie rozumie tego, co Pan sam napisał. Zupełnie jak oglądacze tylkoTVNu.  EOT

        • tatajarek
          10 października 2019 at 20:24 - odpowiedz

          Znaczenie "ciemnego ludu" w wypowiedzi Kurskiego jest chyba jednak szersze niż znaczenie "prostego ludu" u pana Andrzeja. "Ciemny lud" u Kurskiego brzmi bardzo uniwersalistycznie, niemal niczym cały "naród polski", albo jego zdecydowana wiekszość. Wypowiedź "jedziemy w to, bo ciemny lud to kupi" brzmi jak "Polacy to w większości ciemniaki, więc kupią kłamstwo".

           

          • Anna
            10 października 2019 at 20:46

            EOT (End Of Transmission) Koniec dyskusji

            Pani Anno, "prosty lud" to jest ten lud, którego pisowcy określają "ciemnym ludem".

             

          • Andrzej
            Andrzej
            12 października 2019 at 06:20

            Tatajarku, dziękuję CI bardzo, ze podjąłeś się trudnej roli egzegety "prostoty." Myślimy podobnie, a Ty do tego życzliwie, więc przyjmenie się czyta. Pozdrawiam! 

  17. Mariusz
    10 października 2019 at 23:18 - odpowiedz

    Bardzo rzadko komentuję ale muszę skomentować komentarze.

    Panie Januszu, wdawanie się w dyskusję (pyskówkę) z Andrzejem Napierałą nie ma sensu, rozbudza to złe emocje, najlepiej go ignorować.

    To mój jedyny i ostatni wpis pod tym video.

    • Anna
      11 października 2019 at 14:46 - odpowiedz

      A kto to taki Andrzej Napierała? Czy to TATAJAREK?

    • Andrzej
      Andrzej
      12 października 2019 at 06:14 - odpowiedz

      Napierała ma na imię Piotr. To moze pomyłka bez znaczenia, ale jako Andrzej bardzo chciałem wyjaśnić, że jednak nie Andrzej 🙂 

  18. darek
    10 października 2019 at 23:27 - odpowiedz

    https://www.youtube.com/watch?v=Sc6hNOV8t2I

  19. darek
    11 października 2019 at 10:03 - odpowiedz

    Jeśli demokratyzm w Polsce choruje to jego głównym schorzeniem jest marskość elit. Niektóre znaczące głosy potwierdzają to. "Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego zdaniem Wolniewicza ma niski poziom, jest wylęgarnią lewactwa i skamienieliną po stalinizmie. W PRL pełnił rolę strażnika politycznej marksistowskiej poprawności w innych dziedzinach nauki, dziś też aspiruje do tej roli. Podobnie i inne nauki społeczne są wylęgarnią lewactwa."

    • darek
      11 października 2019 at 10:13 - odpowiedz

      "/../Jak sam Bogusław Wolniewicz mówi: „Do dziś mam marksizm za składnik swojego poglądu na świat”. Marks zdaniem Wolniewicza nie nawoływał do przemocy tylko opisywał procesy społeczne. Sam komunizm filozof uważa za religię która nie obumarła ale mutuje. Wyrazem tej religii jest dziś lewactwo w którym „tkwi pociąg do totalitaryzmu, wszechobecnego aparatu państwowego”."

      Jan Bodakowski

      • Elasp
        11 października 2019 at 13:10 - odpowiedz

        Dekalog człowieka lewicy:

         

        1. Człowiek jest z natury dobry, jeżeli jest zły, to wskutek niewiedzy albo zabobonów.

        2. Religia jest zabobonem i jako taka czyni ludzmi złymi.

        3. Należy walczyć ze złem, zatem i zabobonem, a zwłaszcza z religią.

        4. Przyjemność jest dobrem, trzeba uczynić więc życie jak najprzyjemniejszym, nie tyle i nie tylko własne, co całej ludzkości. 

        5. Uczynienie życia jak najprzyjemniejszym może się odbyć za sprawą kontroli procesów ekonomicznych i poprzez wpływanie na nie, chociażby na drodze planowania.

        6. Planowanie nie musi uzwględniać rozwiązań dotychczasowych – wolno wprowadzać radykalne zmiany, zrywające z porządkiem dotychczasowym.

        7. Radykalne zmiany wolno wprowadzić siłą, w imię jak najlepszego (najprzyjemniejszego) życia przynajmniej przyszłych pokoleń.

        8. Jednostkę wolno więc poświecić dla dobra ogółu.

        9. Wolność, o którą należy zabiegać, to wolność od zła: trosk materialnych i duchowych. Mniej ważna jest wolność wyboru i należy ją podporządkować tej pierwszej.

        10. Poza wolnością od trosk (i przyjemnością) nic nie jest autentycznie dobre; wszystkie inne dobra są pozorne, a ich uznawanie wynika z zabobonu lub konwencji, którą można zmienić.    

        • Anna
          11 października 2019 at 15:33 - odpowiedz

          W tym wypadku się niezupełnie zgadzam. Według mnie dekalog lewicy jest nieco inny.

          1. Nie ma bezwzglednego dobra i zła.

          2. Lewica określa, co jest w danej chwili i miejscu dobre a raczej korzystne.

          3. Religia jest złem a największym chrześcijańska bo tak na stałe ustaliła lewica.

          4. Przyjemność jest dobrem, wtedy i tylko wtedy, gdy jest przyjemna dla lewicy.

          5.  Ekonomia ma być przyjemna dla lewicowych ekonomistów.

          6. Rewolucyjne zmiany są miarą postępu.

          7. Postęp, to rewolucja lewicowa.

          8. Wolność, to poświęcenie wszystkiego dla lewicowych idei.

          9. Racja jest zawsze po stronie lewicy.

          10. Gdy ktoś inny ma rację, to patrz przykazanie 9.

        • Andrzej
          Andrzej
          12 października 2019 at 06:12 - odpowiedz

          Elaspie, tylko częsciwowo sie zgadzam z Twoim dekalogiem, ale to fajny komentarz 🙂

        • darek
          12 października 2019 at 11:20 - odpowiedz

          Pokraczny to ulep panie Elaspie

    • Andrzej
      Andrzej
      12 października 2019 at 06:23 - odpowiedz

      Panie Darku, marskość elit to bardzo śmieszn określenie. Czy zgadza nsie Pan, zeby go użyć w tytule jednej z przyszłych rozmów? 

      • darek
        12 października 2019 at 20:11 - odpowiedz

        Ale musi być użyte jednolicie, jednorazowo i nie za darmo. Musi pan wpłacić 50zł na rzecz fundacji nowe oświecenie.

  20. Rafał Gardian
    Rafał Gardian
    11 października 2019 at 13:04 - odpowiedz

    Kaczyński wczoraj, czy przedwczoraj zadeklarował, że to PiS będzie decydował kto jest elitą, a komu to nie pasuje to wróg i będzie piętnowany. Myślę, że kilka lat temu partia polityka tak wypowiadającego się byłaby skończona. Tymczasem wydaje się że nic się nei zmieniło. Nawet niewielu zauważyło tą wypowiedź. To pokazuje, gdzie znalazły się podstawowe wartosci liberalne w społeczeństwie kształtowanym przez pisowską propagandę.

    • Anna
      11 października 2019 at 15:08 - odpowiedz

      A kto według Pana ma decydować kto jest elitą? Pan Andrzej czy TATAJAREK? A może Pan?

      • Andrzej
        Andrzej
        12 października 2019 at 23:42 - odpowiedz

        Ha, ha, ha, z Tatajarkiem sie zgadzamy na tyle, ze obaj mozemy decydowac 🙂 Trudno brać poważnie pani komentarze. 

        • Anna
          15 października 2019 at 16:15 - odpowiedz

          Trudności, to Pana problem. Co to za argument, że jest Was dwóch. Skoro liczba osób jest dla Was argumentem …? Was jest aż dwóch? A nas miliony.

          PS

          Przecież nie będę do Pana pisała poważnie. Do poważnego pisania potrzeba odpowiedniego adresata.

    • Andrzej
      Andrzej
      12 października 2019 at 06:26 - odpowiedz

      Rafale, pełna zgoda, oni nie tylko nami pogardzają, bo cenią tylko silłę i władzę, ale jeszcze są w tym brutalni i chamscy po prostu. Dlatego uważam tę formację za bliską faszyzmu!   

  21. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    11 października 2019 at 13:55 - odpowiedz

    W latach 70tych Centre for Inquiry też straszyła ponad miarę Nixonem tak jak teraz Trumpem, za to problemów ze szwindalmi Clintonów jakoś potem nie miała – apolityczna rganizacja? Koń by się uśmiał. The secular humanist document Human Manifesto II, which was written in 1973 by Paul Kurtz and Edwin H. Wilson, decried racism and it declared:

    The beginnings of police states, even in democratic societies, widespread government espionage, and other abuses of power by military, political, and industrial elites, and the continuance of unyielding racism, all present a different and difficult social outlook. In various societies, the demands of women and minority groups for equal rights effectively challenge our generation https://www.conservapedia.com/Center_for_Inquiry

  22. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    11 października 2019 at 15:28 - odpowiedz

    https://www.youtube.com/watch?v=2LCjyG6Chis&list=UU8Wg-XdAhKVn2aPuPEprZEQ czy jest coś takiego jak apolityczne organizacje zajmujące się sprawami społecznymi?

  23. Anna
    11 października 2019 at 16:15 - odpowiedz

    Ciemny lud znalazł w internecie na niezalezna.pl taką informację:

     

    "Zadaliśmy ten sam zestaw pytań obu liderom największych ugrupowań. Przewodniczący Schetyna na pytania zadane w imieniu wyborców i Czytelników 'Super Expressu' nie odpowiedział. Powodem miało być to, że te pytania mu się nie podobają

    – dodaje redakcja pisma."

     

    I teraz prosi światłe lewicowe elity o zaprzeczenie lub potwierdzenie jej prawdziwości.

    • Lucyan
      11 października 2019 at 17:47 - odpowiedz

      A co ma lewica wspolnego z Schetyna? niech sie Schetyna wypowie.

      • Anna
        11 października 2019 at 22:39 - odpowiedz

        Jak to co? Przecież to wielka koalicja antyPiS? Nie wiedział Pan?

        Ja myślę, że Grzesiek się pogubił troszeczkę i taka prośba: Grzesiu, nie atakuj nas, to nie ma sensu. Jest PiS, mamy jednego wroga, mamy jednego przeciwnika wspólnego, z którym walczymy

         – powiedział szef SLD.

        cytat za niezalezna.pl

  24. Janusz
    Janusz
    12 października 2019 at 02:21 - odpowiedz

    Podzial ludzi na prawicowcow i lewicowcow jest zbyt prymitywny. Trzaba oceniac ludzi i ich idee indywidualnie.

    Na przyklad prezydent Raegan i Trump to konserwatysci ale Raegan byl dobrym politykiem i uczciwym czlowiekiem a Trump jest gangsterem zbijajacym mamone uzywajac swoj wysoki urzad. Jego nieuczciwosc nie ma zwiazku z 

    orientacja polityczna. Trump robilby swoj biznes z komunistami lub nazistami bo jemu forsa nie smierdzi.

    Trump jest lobuzem nie dlatego ze jest konserwatysta .

    To samo dotyczy Kaczynskiego. Zarowno Trump jak i Kaczynski uwazaja sie za geniuszy ponad prawem.

    Andrze napisal ze Trump jest posluszny wyrokom sadow.

    Niestety tak nie jest. Trump lamie prawo jesli to  daje mu finansowy zysk.  

  25. Janusz
    Janusz
    12 października 2019 at 06:14 - odpowiedz

    @ LUCYAN

    Trump nie nagina prawa tylko lamie prawo. Na przyklad oszukuje w podatkach o czym zeznal jego prawnik Michael Cohen. Dzisia sad aoelacyjny wydal oswiadczenie ze Trump bezprawnie oglosil stan emergency aby uzyc czesc budzetu na budowe parkanu z Meksykiem.  

    To nie jest naginanie prawa tylko bezprawie gangstera.

    Slawny gandster Al Capone tez oszukiwal w podatkach i wyladowal w wiezieniu.

    • Lucyan
      12 października 2019 at 13:01 - odpowiedz

      No to ciekawe, nam sie wydaje ze w Usa prawo jest przestrzegane, a jesli nie to Trump predzej czy pozniej za zlamanie odpowie. Moze jako prezydent porusza sie na granicy prawa, zawsze moze oglosic stan wyjatkowy i wtedy ustanowi swoje prawa.

      Jesli Usa ma problemy z przestrzeganiem prawa to czego sie spodziewac po Polsce?

      • Andrzej
        Andrzej
        13 października 2019 at 19:35 - odpowiedz

        Lucyanie, Trump lamie prawo na rozne sposoby od wielu, wielu lar, ale wyroki jako prezydent respektuje. To dwie inne rzeczy. 

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          15 października 2019 at 12:59 - odpowiedz

          bzdury. dekretomanię wymyślił Obama. jest ona jak najbardziej prawomocna

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          15 października 2019 at 13:01 - odpowiedz

          Wybory za nami. Demokracja się obroniła – komisarz UE Roman i tow Dominiczak pewnie teraz płaczą, że nie rządzi nami Timmermans albo inny besserwisser zdalnie…

  26. Piotr Napierała
    Piotr Napierała
    15 października 2019 at 15:04 - odpowiedz

    https://www.youtube.com/watch?v=psiizpY0BfE&list=UU8Wg-XdAhKVn2aPuPEprZEQ lepsza demokracja od eurokracji i od utożsasmiania eurokracji z demokracją wbrew logice

Zostaw komentarz

Wpisz kod antySPAMowy *