• piątek, 20 stycznia 2017 r.

USA mają prawo zająć się swoimi problemami najpierw. Trump ma rację!

Nie wiem czemu zarzuca mi się wybielanie Trumpa w tym artykule: http://racjonalista.tv/wrazenia-z-i-debaty-trump-clinton

Nikogo nie wybielam. Po prostu nie kupuję totalnej krytyki tego człowieka ze strony lewicy. Narcyz tak. Egocentryk tak. Gafy tak. Ale nie jest mniej racjonalny niż Clinton która nie ma cienia wiedzy o gospodarce, kradnie informacje państwowe, uważa że na hakerstwo można odpowiedzieć atakiem nuklearnym! Znaj proporcje mocium panie. Trump nie jest przeciw NATO lecz przeciw ponoszeniu kosztów tylko przez USA. Ja nie umiem tak po prostu napisać że jako Europejczyk mam gdzieś ile bulą Amerykanie jak pisze Jacek Tabisz… Po pierwsze staram się być moralny a europejski dopiero potem. Mentalność Kalego jest mi obca. Cenię USA i uważam, że wszyscy członkowie NATO powinni płacić tyle samo na sojusz. Co do wojowniczości, przypomnę, że wszystkie duże wojny zaczynali demokraci: Carter, Truman, Johnson…

Hilary Clinton to rządna władzy politykierka, produkt PR. Nigdy nic nie osiągnęła. Robiła bzdury jako MSZ i jechała na grzbiecie wizji męża. Nic dziwnego że wielu chce dać szansę naturszczykowi. W krytyce kolegi Jacka Tabisza dziwią mnie trzy rzeczy; europejska mentalność Kalego jest jedną z nich, drugą jest niezdolność do rozróżnienia między moją oceną debaty, a wspieraniem Trumpa – uważam, że debata była wyrównana, bo Clinton odbiła się od dna po przejściu z ekonomii do polityki zagranicznej, a gdybym był Amerykaninem nie poszedłbym w ogóle głosować, okazuje się jednak, że taka postawa to protrumpizm!!!!!!!!!!!!!! O tempora o mores. Pewnie neutralność oznaczałaby przekonanie, że Trump jest ludożercą i pedofilem, a HC kocha wszystkich ludzi…

Jacek niby jest impregnowany na lewicowe salonowe pseudostandardy bo dały mu się we znaki, gdy był przeciw przyjmowaniu milionów z Syrii i Afryki, ale w przypadku HC po prostu bezkrytycznie je z ręki CNN i Newsweekowi niestety. To jakaś nowa tendencja, bo gdy rozmawialiśmy o wyborach w USA ostatnim razem był bardziej wyważony:

Pn

Piotr NapierałaPiotr Marek Napierała (ur. 18 maja 1982 roku w Poznaniu) – historyk dziejów nowożytnych, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii. Zajmuje się myślą polityczną Oświecenia i jego przeciwników, życiem codziennym, i polityką w XVIII wieku, kontaktami Zachodu z Chinami i Japonią, oraz problematyką stereotypów narodowych. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów. Autor książek: "Sir Robert Walpole (1676-1745) – twórca brytyjskiej potęgi", "Hesja-Darmstadt w XVIII stuleciu, Wielcy władcy małego państwa", "Światowa metropolia. Życie codzienne w osiemnastowiecznym Londynie", "Kraj wolności i kraj niewoli – brytyjska i francuska wizja wolności w XVII i XVIII wieku" (praca doktorska), "Simon van Slingelandt – ostatnia szansa Holandii", "Paryż i Wersal czasów Voltaire'a i Casanovy", "Chiny i Japonia a Zachód - historia nieporozumień". Reżyser, scenarzysta i aktor amatorskiego internetowego teatru o tematyce racjonalistyczno-liberalnej Theatrum Illuminatum

Podobne wpisy

70 komentarzy

  1. Ala Wilk
    27 września 2016 at 16:29 - odpowiedz

    Nie ma racji.
    USA są potęgą właśnie dlatego że są policjantem świata.
    W interesie USA jest płacenie na NATO, bo UE to największy partner handlowy USA.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      27 września 2016 at 16:32 - odpowiedz

      UE chce od dekad robic własną obronność co idzie jak po grudzie, a tylko brakuje im forsy na NATO. Tak to wygląda. I on ma rację.

      • Ala Wilk
        27 września 2016 at 16:35 - odpowiedz

        Nie ma racji.
        Jeżeli Putin zniszczy UE, to USA stracą swojego najważniejszego partnera handlowego = katastrofa gospodarcza w USA.
        Wtedy dopiero będzie bezrobocie i recesja przy której rok 2008 to nic.

        Każdy dolar zainwestowany przez USA w NATO zwraca się 100-krotnie.

        Naprawdę woli Pan żyć pod rządami Putina niż NATO?

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          27 września 2016 at 16:41 - odpowiedz

          Jeśli ue wyciśnie wreszcie węża z kieszeni to nato będzie prosperować lepiej niż kiedykolwiek

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          27 września 2016 at 16:56 - odpowiedz

          Ta stukrotność to taka maniera słowna?

          • Ala Wilk
            27 września 2016 at 18:15

            Ile USA wydawałyby na obronę gdyby rakiety Putina zainstalowane były w Hiszpanii , Kanadzie i Meksyku?
            Bo przecież do tego prowadzi izolacjonizm.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 15:05

            w polityce nie ma tak, że wszystko albo nic. Trump chce NATO już mówiłem, ale chce by wszyscy płacili a nie tylko niektórzy, a pani baje tu o ruskich w Madrycie… eeeeeeeeech

          • Ala Wilk
            29 września 2016 at 02:54

            Jeżeli Trump zlikwiduje NATO to kto powstrzyma Putina przed atakiem na Kanadę?

  2. Ala Wilk
    27 września 2016 at 16:34 - odpowiedz

    Co jest dobrego w wyzywaniu Meksykanów?
    Co jest złego w poprawności politycznej?
    Co jest dobrego w apelowaniu do Rosjan o włamywanie się do komputerów amerykańskich?
    Co jest dobrego w odebraniu 25 mln Amerykanów opieki medycznej?

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      27 września 2016 at 16:45 - odpowiedz

      1. Nie wyzywam ich jako meksykanów lecz zalil się że wśród nielegalnych dużo bandytów
      2. Wszystko. Jest to ustawowe duszenie wolności słowa
      3. Robił to przekornie chodzilo o to że cyberatak nie jest prawdziwym bo nie jest
      4. Nie chce tego robić tylko chce by opieka była stanowa a nie federalna

      • Benbenek
        27 września 2016 at 17:05 - odpowiedz

        2. Wszystko. Jest to ustawowe duszenie wolności słowa
        Ustawowe? Jest jakaś ustawa o poprawności politycznej?

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          27 września 2016 at 17:06 - odpowiedz

          Są wyroki za słowa

          • Benbenek
            27 września 2016 at 17:43

            No są. Bo nawet w USA 1 poprawka ma ograniczenia. Spróbuj się bronić wolnością słowa krzycząc pożar w zatłoczonym teatrze.
            Trump bardzo chętnie pozywa ludzi. Większość z nich przegrał. Czyżby posługiwał się establishmentem dla osiągnięcia swoich interesów? Ależ on anty… Ho ho

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 15:06

            sianie paniki a wyrażenie opinii to zupełnie co innego, ja jestem liberałem lubię wolność słowa, pan socjalistą dla pana wystarczy pełna micha trudno ludzie są różni.

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 16:58

            Tzn. że w Rosji którą wychwala Trump jest więcej wolności słowa niż w USA?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 17:25

            on nie wychwala Rosji tylko uważa Putina za skuteczniejszego od Obamy i uwaza ze z rosja trzeba sie dogadac by zwalczac razem isis. I tak krymu nie oddzadzą, więc ma racje

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 18:15

            Putin jest skuteczniejszy od Obamy? Pan też uważa że Putin jest skuteczny bo napadł na Ukrainę? Wpuści Pan z powrotem tu Pana Czarneckiego?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 19:26

            Moralny nie skuteczny tak

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 18:16

            Oj tam Krymu nie oddadzą. W 1990 roku też by Pan powiedział, że ZSRR się nie rozpadnie?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 19:26

            Dwie zupełnie różne sytuacje

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            28 września 2016 at 19:50

            Prezydent USA nie powinien dogadywać się z Putinem w obecnej sytuacji politycznej, kosztem Europy, Ukrainy i Zachodu. Czasem sobie myślę, że Trump jest agentem Putina. Ma dużo kasy, ale zawsze można mieć więcej. Zawsze byłem krytyczny wobec polityki Putina i oczywiście nie będę zmieniał tej postawy, bo jakiś Trump. Oby nie wygrał. Hilary to nienajlepsza kandydatka, ale przy Trumpie zyskuje ogromnie.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:13

            Nie kosztem. Po prostu tylko wojna z Rosją odwróciła by sytuację a na to HC też się nie zgodzi – mam nadzieję. W USA ludzie boją się wojny z Rosją i Trump zbiera punkty na uspokajaniu. Czas kiedy można było coś zrobić minął. Tak bywa w polityce

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            28 września 2016 at 20:16

            Jest embargo, są bazy wojskowe. Trump to wszystko zmieni w stronę Putina, a ja tego nie popieram. Nie jestem fanem Putina, nie jestem fanem Trumpa.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:24

            Wiesz Jacku. W UE już tylko dwa państwa są za kontynuowaniem embarga my i RFN więc i bez trumpa wkrótce zostanie zniesione. Znowu nie odrobiłeś lekcji politologii

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            28 września 2016 at 20:25

            Więc trzeba kogoś na tronie USA, kto zachowuje się jak agent Putina?? Oczywiście Litwa, Łotwa, Estonia czy część Skandynawii też jest w UE, o ile mi wiadomo…

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:28

            Czy każdy kto nie chce wojny z Rosją ti agent Putina? Jeśli tak to ja też jestem agentem Putina a wiesz jak go „kocham” POLITYKA JEST SZTUKĄ TEGO CO MOŻLIWE teraz embargo się kończy niezależnie od Trumpa. Trudno powiedzieć czy poskutkowało bo Rosja zbiedniała ale przetrwała

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:29

            Byłem zwolennikiem embarga ale ono nie zadziałało na tyle ile mialem nadzieje a więc skoro POLITYKA JEST SZTUKĄ TEGO CO MOŻLIWE trzeba wymyślić coś innego

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:32

            Putin wie że nie ma co zadzierać z NATO a Trump już się wycofał z gafy. Ukraina nie jest w NATO. Nie zawsze da się zrobić tak jakbyśmy chcieli. Rosji nie da się ukarać jak Iraku.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:35

            Tu działa też regula polaryzacji. Jak Hilary podgrzewa atmosferę wokół Rosji to Trump gromadzi tych co chcą odprężenia. A ty jak harcerz to wszystko tak na serio…

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:39

            Ona oskarża DT o bycie agentem Putina by wydać się twardą a musi tak bo jest kobietą być może pierwszą prezydentką rozumiesz?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:38

            Groźby Hilary wobec Rosji nic nie dają a są niebezpieczne. Jako pierwsza na świecie idiotka uznała cyberzabawy za atak Full scale!!! Ona ma nierówno pod sufitem

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:44

            Zarówno Andrzej jak i Ty nie umiecie czytać polityki i PRowych zagrywek. Kiedy się odrzuci PR to Trump ma więcej do zaoferowania po prostu. Ona będzie kontynuować spór z Rosją w sytuacji gdy dotychczas nic nie dal. Oby nie wywołała wojny. Nie ma pomysłu na ekonomię itd. Jest PR-ową wydmuszką jadącą na grzbiecie osiągnięć męża. Sama nic nie dokonała

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:17

            Jacku zapisz sobie na ścianie stara mądra sentencja: POLITYKA JEST SZTUKĄ TEGO CO MOŻLIWE

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            28 września 2016 at 20:18

            Z pewnością polityka nie polega na sympatii za wszelką cenę do barwnego, ale bardzo złego polityka.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:22

            Jakim Trump jest politykiem jeszcze nie wiemy. Wiemy że kiepską polityk jest Hilary. Trump jest brawurowym kandydatem. Ja go lubię bez wysiłku nie za wszelką cenę. Ma więcej zalet niż Clinton i mniej wad. Ale roznica nie jest na tyle duża bym jako Amerykanin poszedł do urn więc przestań robić ze mnie zwolennika Trumpa. Po prostu nie jestem zwolennikiem demonizowania tego człowieka

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            28 września 2016 at 20:24

            W Twojej relacji przedstawiłeś Trumpa w przesadnie dobrym świetle, a Hilary w bardzo złym. Trump nie jest brawurowy. Populizm to nie brawura.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:24

            Oni oboje są populistami akurat. Muszą

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:26

            Napisałem że lepiej mówiła o polityce zagranicznej a on się pogubił. Zapewne nie doczytałeś bo w pierwszej połowie o ekonomii lepiej mówił on.

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 19:42

            Czyli tak.
            Trump twierdzi że atak Obamy na Afganistan i Irak i Libię to nieskuteczność?
            Natomiast atak Putina na Gruzję i Ukrainę to skuteczność?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:15

            Chodzi o uzyskane efekty nie o wojenne sukcesy

      • Ala Wilk
        27 września 2016 at 18:20 - odpowiedz

        To co powiedzieć o Rosji gdzie jest 14 tys. zabójstw rocznie ( w USA 12000). A w Rosji nie ma Meksykanów

  3. Benbenek
    27 września 2016 at 17:09 - odpowiedz

    Kandydaci nie zaprezentowali tego, że jeden z nich radykalnie lepiej „zna się na gospodarce”. Stąd dziwi mnie opinia z ust rzekomego liberała o wyższości Trumpa nad Clinton w przypadku kiedy ten pierwszy wprost sugeruje protekcjonistyczną politykę gospodarczą.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      27 września 2016 at 17:19 - odpowiedz

      Owszem sugeruje. Ale to dlatego że wpuszczono Chiny do WTO a to rozsadziło całą globalną ekon.

      • Benbenek
        27 września 2016 at 17:38 - odpowiedz

        Czyli globalna gospodarka nie jest dla Chin? Bo to jest sugerowanie wprost, że globalizacja tak ale tylko jak nam się opłaca. Protekcjonizm jest zły tylko jeśli inni go stosują. Może wrócimy do rozmowy o UE w kontekście Brexitu?
        za wiki… „When China joined the WTO, it agreed to considerably harsher conditions than other developing countries.”

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          28 września 2016 at 15:12 - odpowiedz

          Chiny ustawicznie łamią reguły WTO, więc owszem powinny być poza WTO proste. To dyktatura która fałszuje swoje dane giełdowe. pisał o tym Chris Marczak zanim mu odbiło dogmatycznie-antytrampowo

      • Ala Wilk
        27 września 2016 at 18:23 - odpowiedz

        No to skoro globalna gospodarka jest zła to może wprowadźmy w Polsce granice celne między województwami, wtedy będziemy bogaci?

  4. Janusz
    Janusz
    27 września 2016 at 23:42 - odpowiedz

    Trump ma racje w kilku sprawach polityki zagranicznej i wewnetrznej USA.To nie jest glupi polityk .
    Ma jednak powazne slabosci ktore sa widoczne w kazdej jego wypowiedzi lub debacie z Clinton.
    Czesto zmienia zdanie na przeciwne ktore mial uprzednio.
    Operuje ogolnikami bez szczegolow.Jest slabiej przygotowany do debat i pytan dziennikarzy. Powazna slaboscia jest totalny brak doswiadczenia w polityce zagranicznej , sprawach militarnych i ekonomii.
    Wiele ludzi sadzi ze ma uprzedzenia rasowe.
    Ja uwazam ze nieslychanie szybka kariera Trumpa
    jest wynikiem bledow Obamy a nie zalet charakteru i planu Trumpa. Mozna przypuszczac ze Clinton miala by prosta droge do Bialego Domu gdyby nie jej uczestnictwo w rzadzie Obamy. Amerykanie pokazali ze prezydentem moze zostac syn emigranta z Afryki a teraz chca zmiany.
    Czesto slyszy sie opinie ze Obama nie jest liderem Zachodu lecz liderem Trzeciego Swiata.
    Ten fakt faworyzuje Trumpa ale nie zapewnia sukcesu.
    Jesli nic sie nie zmieni to bedzie niemal 50-50 i zadecyduje mala roznica . Kennedy wygral tez
    mikroskopijna roznica. Polityczni analitycy oczekuja podobna sytuacje. Ale moga byc niespodzianki w pazdzierniku.

  5. Nietsche
    28 września 2016 at 01:26 - odpowiedz

    Panie Piotrze, z przyjemnością przyznaję Panu rację. Hitlary jest większym zagrożeniem dla światowego pokoju od Trumpa.
    W jednym nie ma Pan racji. Żabojady mają silną armię.
    Hartman już zaprorokował. Wygra Trump a na wiosnę Le Pen. Elyty mają powody do zmartwień, niewątpliwie.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      28 września 2016 at 15:08 - odpowiedz

      mają niezłą armię konwencjonalną, ale z 300 atomówkami się przed putinem nie obronią on ma ich 6000

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      28 września 2016 at 15:09 - odpowiedz

      a do cholery z tymi elitami. Mam wrażenie, że wystarczy być empatycznym na wyscigi imigrantofilem by elyty od razu ci przyznały rację, tfu. Mam wrażenie, że np Chris NAWET SIĘ NIE ZASTANOWIŁ nad tym co mówi Trump

      • Ala Wilk
        29 września 2016 at 02:56 - odpowiedz

        Czyli popiera Pan tych co chcą zatapiać łodzie z imigrantami?

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      28 września 2016 at 15:10 - odpowiedz

      Miło że przyznajesz mi rację, ja zazwyczaj jestem w mniejszości bo niekoniecznie przyznaję rację „swoim” tylko tym co ją mają. Obecnie więcej ma Trump niż HC

  6. ala wilk
    28 września 2016 at 08:05 - odpowiedz

    Trump jest za zniesieniem obowiazku szczepień i za wprowadzeniem zakazu aborcji w USA.
    Nadal jest Pan za Trumpem?
    https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/449525268529815552

  7. ala wilk
    28 września 2016 at 12:00 - odpowiedz

    Trump chce rozwiązywać problemy USA przez zlikwidowanie obowiązku szczepień? Dobry kawał. Przecież wtedy problemy się zwiększą.

    • Piotr Napierała
      Piotr Napierała
      28 września 2016 at 15:07 - odpowiedz

      Obama nie wymusił szczepień obowiązkowych bo połowa DP też jest za zniesieniem przymusu. Demokratyczna Kalifornia cąła stoi dziećmi z gruźlicą.

      • Ala Wilk
        28 września 2016 at 16:00 - odpowiedz

        Czyli uważa Pan że droga do potęgi państwa prowadzi przez grużlicę?

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          28 września 2016 at 16:05 - odpowiedz

          nie, ale co pani mi tu wyjeżdża z tymi szczepionkami? nawet Obama ich nie wymusił obowiązkowo!

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 16:59

            Wyjeżdżam z tymi szczepionkami bo przecież to podstawa racjonalnej medycyny.

            Bez szczepionek wracamy do XIX wieku gdy połowa kobiet nie dożywała 18 roku życia.

            Tego chce dziś Trump?

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 17:29

            tyle, że on nie chce zakazać szczepień lecz by nie były obowiązkowe. tego chcą w USA także miliony demokratów, czy to mądre? nie, ale co zrobić.

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 18:17

            To trzeba zrobić że trzeba wyśmiewać takie idiotyzmy jak wypisuje Trump a nie go chwalić.
            Clinton nigdy nie opowiadała się za dobrowolnymi szczepieniami.

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 19:25

            Ona nie ale nawet Obama nic tu nie zdziałal. Poza tym szczepienia są ważne ale nie najważniejsze

          • Ala Wilk
            28 września 2016 at 19:44

            Szczepienia są najważniejsze. W XIX wieku gdy nie było szczepień połowa kobiet nie dożywała 18 roku życia.
            Poród był wtedy ogromnym zagrożeniem dla kobiety i dziecka.

            Trump chce zrezygnować z przymusu szczepień. Pan uważa że to jest normalny człowiek? U nas takie teksty rzucają Cejrowski, Pawlikowska, Korwin i Kolonko.

          • Jacek Tabisz
            Jacek Tabisz
            28 września 2016 at 19:47

            Zgadzam się, torpedowanie obowiązku szczepień u kandydata na prezydenta USA to skandal i bardzo niebezpieczna rzecz!

          • Piotr Napierała
            Piotr Napierała
            28 września 2016 at 20:15

            A ja nie bo to jest w gestii stanów. Natomiast polityka zagraniczna HC ti kontynuacja błędów Obamy i tyle. Trzeba więc inaczej

          • Ala Wilk
            29 września 2016 at 02:57

            Sankcje na Rosję to błąd Obamy?

        • Piotr Napierała
          Piotr Napierała
          28 września 2016 at 16:06 - odpowiedz

          Nie wiem czy pani wie, że Clinton jest głeboko wierzącą baptyską podlizującą się negrospirytualsom z Georgii…

Zostaw komentarz

Paste your AdWords Remarketing code here